۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۶۸۸
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

اجلاس علما و بیداری اسلامی جایگاه نظام اسلامی در منطقه را نشان داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با توصیه به کاندیداها درباره پرهیز از وعده‌های اجرا نشدنی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌ها و آینده‌ای را که ترسیم می‌کنند از یاد نبرند زیرا کوتاهی در اجرای این وعده‌ها پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از وعده‌های سست و بی‌اساس بپرهیزند.

وی در ادامه در توصیه به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری این روزها را خوب به خاطر بسپارند و مراقب رفتارها و وعده‌ها و برنامه‌هایی که اعلام می‌کنند باشند، زیرا وقتی که متصدی پست ریاست جمهوری شدند کوتاهی و عدم اجرای این برنامه‌ها پذیرفتنی نیست و مطالبه مردم است.

برگزاری اجلاس بیداری اسلامی نشان‌دهنده جایگاه نظام اسلامی در منطقه بود

امام جمعه قم برگزاری اجلاس علما و بیداری اسلامی را مهم و اثرگذار خواند و بیان کرد: این اجلاس نشان‌دهنده ظرفیت جهان اسلام و نقش و جایگاه ایران در زنده نگاه‌داشتن بیداری اسلامی است، که تعامل و هم‌فکری علمای جهان اسلام می‌تواند در این امر بسیار مؤثر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به سخنان دشمنان اسلام درباره ناکارآمدی دین در عرصه جامعه اشاره و ابراز کرد: پدیده مبارک جمهوری اسلامی و موج بیداری اسلامی خط بطلانی بر اسلام‌ستیزی دشمنان کشید.

وی بیان کرد: امروز دشمنان اسلام با منافقان مزدور در خاورمیانه است و اخیرا در سوریه مرقد صحابی بزرگ امیرالمؤمنین حجربن‌عدی را تخریب کرده‌اند و بدن ایشان را منتقل کرده‌اند که این امر فاجعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه با انتقاد از عملکرد برخی کشورهای منطقه گفت: عربستان سعودی و قطر با درآمدهای هنگفت نفتی در این مسلمان‌کشی‌ها بدون پرده‌پوشی وارد شده‌اند و در راستای اهداف صهیونیست‌های جنایتکار قدم برمی‌دارند اما بدانند به فضل الهی و با خون شهدا و اشک مظلومان این بیداری اسلامی خاموش‌نشدنی است.

وی در ادامه عوامل پیدایش بیداری اسلامی را خاطرنشان کرد و گفت: صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که بیداری اسلامی برخاسته از قیام مردم ایران با تمسک به قرآن و عترت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین با هشدار به ابرقدرت‌ها مبنی بر این‌که بیداری اسلامی تا ظهور امام زمان(عج) راه خود را ادامه می‌دهد،‌ اظهار کرد: سکه انقلاب‌ها در کشورهای اسلامی را باید به نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب ضرب زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک گفتن روز کارگر بیان کرد: کارگر نقش تأثیرگذاری در جامعه دارد، در زمانی که در جامعه گرانی بیداد می‌کند باید مسؤولان به فکر باشند تا حقوق کارگران به بهترین وجه ادا شود.

دلیل مقامات حضرت زهرا تعبد و اصرار بر بندگی بود

وی همچنین ضمن گرامیداشت ایام تولد حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه داد: حضرت زهرا(س) در دامان ولایت و امامت رشد کردند، رسیدن حضرت زهرا(س) به این مقامات عالیه به دلیل تعبد و اصرار بر بندگی خداوند است.

تولیت آستان  مقدس حضرت معصومه(س) حضرت زهرا(س) را ترکیبی از حور و بشر خواند و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) پیش از تولد خود با مادرش حضرت خدیجه سخن می‌گفتند و ایشان از جایگاه والایی در دنیا و آخرت برخودار هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز میلاد حضرت فاطمه(س) بیان کرد: ایشان مقام زن از دیدگاه اسلام را مورد توجه قرار دادند و دیدگاه غرب نسبت به زن را گناهی نابخشودنی خواندند و غرب را محکوم به سقوط خواندند و در ادامه خانه‌داری و فرزندآوری را مجاهدت زن دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین درگذشت حاج علی نیکان قمی از خاندان معظم شهدا را تسلیت گفت و از مردم قم درخواست کرد که در تشییع پیکر این فرد خدوم و سرباز ولایت شرکت کنند.

حسرت در آخرت تنها مخصوص گناه‌کاران نیست

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه در ادامه شرح آیات سوره تغابن ادامه داد: روز قیامت روز تغابن است،‌ تغابن یعنی روز ظهور و آشکار شدن زیان و خسارت و کلمه تغابن تنها یک‌بار در قرآن کریم و در این سوره به کار برده شده است.

امام جمعه قم بیان کرد: ضرر و زیان در دنیا قابل جبران است،‌ اما خسارت در آخرت سخت و غیرقابل جبران است،‌ اهل جهنم از همان لحظه ورود به عالم مرگ خسارت و ضرر کردن خود را می‌فهمند و برای برگشتن تلاش می‌کنند اما این تلاش سودی ندارد.

وی مغبون شدن و حسرت خوردن را تنها مخصوص گناه‌کاران ندانست و اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به این واقعیت که مؤمنان می‌فهمند با سرمایه‌های خود مقامات و درجات بالاتری را کسب کنند، آنان نیز حسرت می‌خورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: مؤمنان در می‌یابند که در دنیا می‌توانستند با تسلیم شدن پیشگاه خدای متعال و ولایت به مقامات افرادی همچون سلمان دست یابند، در روایت است که هر فردی در روز قیامت پشیمان است.

وی ادامه داد: وقتی مظلوم برای بازپس گیری حق خود دامن ظالم را می‌گیرد، حسنات ظالم را برمی‌دارند و به مظلوم می‌دهند و اگر حسنه‌ای نداشته باشد، از سیئات مظلوم برمی‌دارند و به ظالم می‌دهند، این جایگاه جای تأسف و تحسر بسیار است./914/پ201/ج

ارسال نظرات