۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۶۴۷۰۱
امام جمعه مشهد:

ارمغان آزادی غربی برای زنان التذاذ جنسی مردان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی، بی حجابی را به معنای آزادی مردها در التذاذ از زن دانست و تأکید کرد: مهم ترین بعد وجودی زن، انسانیت او و تنها امری که حق زن در انسان بودن را تأمین می کند، حجاب اوست.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم رضوی با اشاره به مناسبت های سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: مهم ترین بعد وجودی زن، انسانیت او و تنها امری که حق زن در انسان بودن را تأمین می کند، حجاب اوست.

 

وی با بیان این که غرب با ترویج برهنگی و بدحجابی در صدد ساقط کردن زن از اوج عظمت و استقلال وجودی است، ادامه داد: آنچه تحت عنوان آزادی زن در غرب مطرح است، در واقع آزادی او برای قرار گرفتن در معرض شهوت مردان است بنابراین بی حجابی، آزادی نیست؛ بلکه به معنای آزادی مردها در التذاذ جنسی از زن است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به روز کارگر، این قشر را به منزله ستون فقرات جامعه و عامل ایستایی آن دانست و افزود: توان معیشت جامعه در سایه تلاش کارگران است وحق کارگران باید از دو جهت تکریم و نیز تأمین معیشت آنان ادا شود.

 

وی ابراز داشت: این که گاه دیده و شنیده می شود حقوق گروهی از کارگران تا سه ماه یا بیشتر پرداخت نشده، مایه شرمندگی برای هر انسان با وجدان است. تکریم کارگر نیز از سوی همه آحاد جامعه با پرهیز از مصرف کالای خارجی تأمین می شود زیرا مصرف کالای خارجی افزون بر وابسته کردن اقتصاد کشور، به معنای ارزش قائل نشدن برای هنر قشر عظیم کارگر و قدرناشناسی از نعمت فعالیت آنان است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به سه نهاد آموزشی حوزه علمیه، آموزش عالی و آموزش و پرورش، تصریح کرد: خوشبختانه در فرهنگ روحانیت و حوزه، رابطه استاد و شاگرد به قدری زیباست که عظمت استاد به طور طبیعی تأمین و احیا شده است.

 ادای حق معلم در آموزش و پرورش به یک مشکل فرهنگی تبدیل شده است

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در آموزش عالی نیز خصوصا با تحولات اخیر، سطح پاسداشت اساتید ارتقاء یافته اما در آموزش و پرورش، اینگونه نیست و مسأله ادای حق معلم در این نهاد، به یک مشکل فرهنگی در جامعه تبدیل شده است.

 

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این که جامعه و خصوصا خانواده ها تمام مسؤولیت تکریم معلم را متوجه دولت و نهادهای اجرایی می دانند درست نیست، نباید در برابر آن همه زحمتی که معلم برای فرزندشان می کشد و نقشی که در سرنوشت او دارد، همه پاسداشت معلم را به حقوق دولت منحصر دانست.

 

وی با تأکید بر این که آموزه ها و فرهنگ دینی ما غیر از این رفتار را اقتضا دارد، گفت: با این وجود هرگاه که کشور با مشکل بودجه مواجه شده، نخستین آسیب آن متوجه معلمان و تعویق پرداخت حقوق آنان بوده که با صبوری تحمل کرده اند./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات