۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۶۴۸۶۹
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران:

بگم بگم‌ها خلاف شرع و اخلاق اسلامی است

خبرگزاری رسا - نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با اشاره به این‌که در فرصت‌های زیادی که پیش می‌آید باید اخلاق اسلامی را نشان دهیم، گفت: 90 درصد حرف‌هایی که این و آن نسبت به یکدیگر می‌زنند واقعیت ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد جواد شهرستاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران  صبح امروز در دیدار علیرضا زاکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمال ریاست جمهوری با تأکید بر این که انتقاد خوب و سازنده بسیار کارساز است، گفت: انتقاد خوب و سازنده نه تنها مشکل ندارد بلکه سبب پیشرفت در هر زمینه‌ای می‌شود.
وی افزود: در مورد انتقادکردن امام خمینی(ره) هم فرموده‌اند «هرکسی عیب مرا بگوید خوشحال می‌شوم»، اما این بدین معنا نیست که بیاید داخل تلویزیون بگم بگم راه بیندازد. اینها خلاف شرع و اخلاق اسلامی است.
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله  سیستانی در اوایل سقوط صدام اظهار داشت: در این زمان اوضاع عراق هرج و مرج بود و مجموعه‌ای از بعثی‌ها جلوی خانه این مرجع تقلید تجمع کرده و توهین می‌کردند تا با این اقدام جنگی راه بیندازند در این زمان آیت‌الله سیستانی به محافظین پیام دادند که هرکسی کوچک‌ترین حرکتی مقابل اینها کند از من نیست و اگر کسی نمی‌تواند تحمل کند برود و ایشان با همین کلمه جلوی فتنه را گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به این‌که همیشه اوضاع کشور به این شکل نیست، خاطرنشان کرد: در فرصت‌های زیادی که پیش می‌آید باید اخلاق اسلامی را نشان دهیم و مراقب خطرات و آسیب‌های پیش‌رو باشیم.
وی گفت: در طول انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم اما مسائل کوچکی بود که می‌شد به راحتی حل کرد.
نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با بیان این‌که واگذاری پاسخ طعنه‌ها و تعریض‌ها به خداوند اصل دینداری است، گفت: 90 درصد حرف‌هایی که این و آن نسبت به یکدیگر می‌زنند واقعیت ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به افزایش روزنامه‌ها و رسانه‌ها و انعکاس اخبار مختلف در آن ابراز داشت: یکی از مشکلات ما در جامعه این است که برخی افراد یا رسانه‌ها، زود تهمت‌زدن و طعنه زدن را شروع می‌کنند. ما باید در مقابل عکس العمل سریعی نشان دهیم و این حرکت‌ها را خنثی کنیم تا رشد نکند./907/پ202/ع
ارسال نظرات