۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۴۹۰۷

یک بام و دو هوای آزادی بیان

خبرگزاری رسا _ لغو جواز ده کانال ماهواره ای در عراق به اتهام ترغیب خشونت و فرقه گرایی صدای همه مدعیان دروغین آزادی بیان را درآورد.
صداي مدعيان دروغين آزادي بيان درآمد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سفیر آمریکا در عراق، تصمیم دولت این کشور در لغو جواز 10 کانال تلوزیونی ماهواره ای، غیر قابل قبول دانست.

کمیسیون ارتباطات و رسانه های عراق، جوازهای 10کانال از جمله الجزیره و الشرقیه را به اتهام ترغیب خشونت و فرقه گرایی لغو کرد است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه استفان بیکرافت سفیر آمریکا، در بیانیه ای بمناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات گفته است: مابایدبدانیم که حمله به آزادی بیان یا محدود ساختن رسانه ها، یا لغو جواز کار آنها، قابل قبول نیست.


این در حالیست که اتحادیه اروپا مدتی قبل، اقدام به بستن شبکه های ماهواره ای ایران کرد. شبکه هایی چون العالم و پرس تی وی که صدای حق جمهوری اسلامی ایران را به عالم می رساندند، دیگر نمی بایست با جهانیان سخن بگویند و جالب اینکه هیچکس در غرب این امر را مغایر با آزادی بیان ندانست.


چگونه است که پرس تی وی که  جورج گالووی نماینده پارلمان انگلیس، آن را صدای بی صدا ها می داند به یکباره قطع می شود و آب از آب تکان نمی خورد، اما در عراق لغو جواز چند کانال که به ترغیب خشونت و فرقه گرایی می پرداختند، صدای همه مدعیان دروغین آزادی بیان را درآورده است./1409/9161/خ

ارسال نظرات