۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۶۴۹۱۴
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی قم:

مؤسسات قرآنی در مظلومیت کار می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قم از کافی نبودن مؤسسات قرآنی در استان و عدم پرداخت بودجه فصل 5 به جامعه قرآنی گلایه کرد.
مؤسسات قرآنی در مظلومیت کار می‌کنند
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام احسان‌الله برزگر در همایش بزرگ مربیان و مدیران مؤسسات قرآنی استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تعداد مؤسسات قرآنی در قم بسیار کم است و بسیاری از محله‌ها فاقد مؤسسات قرآنی است.
وی گفت: در بسیاری از مواقع افرادی برای شرکت در دوره‌های آموزشی تماس می‌گیرند و آدرس مؤسسه‌ای که در محله آنها واقع شده را می‌خواهند که ما مجبوریم آنها را به مؤسساتی که در محله‌های دیگر قم فعالیت می‌کنند معرفی کنیم که این مسأله برای تردد شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام برزگر با بیان این‌که 10 نفر در استان منتظر اخذ مجوز برای ایجاد مؤسسه قرآنی هستند، بر لزوم تسهیل در صدور مجوز فعالیت تأکید کرد و افزود: سامانه‌ای که برای ثبت مؤسسات قرآنی در نظر گرفته شده دارای مشکلاتی است که امیدواریم این ضعف‌ها برطرف شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قم بر لزوم ارتقای توان مدیریتی مدیران مؤسسات قرآنی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: همان طور که دوره‌های تربیت معلم برگزار می‌شود، لازم است برای توانمندسازی مدیران مؤسسات قرآنی، دوره‌های آموزشی برگزار شود.
وی با بیان این‌که در زمینه تربیت مربی حفظ قرآن خلأ‌هایی وجود دارد اظهار کرد: در طرح ملی حفظ قرآن جزء 30 درست است که هزار و 680 نفر شرکت کردند ولی در آینده دچار مشکل می‌شویم.
حجت‌الاسلام برزگر از عدم اختصاص بودجه فصل پنج به جامعه قرآنی گلایه کرد و افزود: حتی یک ریال از این بودجه در اختیار جامعه قرآنی قرار نگرفت.
وی ادامه داد: مؤسسات قرآنی در فقیرترین شرایط، خدمات خوبی ارائه می‌دهند و خیلی مظلوم هستند.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قم اجبار به پرداخت مالیات را یکی دیگر از مشکلات مؤسسات قرآنی ذکر کرد و گفت: تاکنون بارها از سوی اداره امور مالیاتی به مؤسسات قرآنی اخطار داده شد که برای پرداخت مالیات مراجعه کنند، جامعه قرآنی انتظار دارند همان‌طوری که مؤسسات فرهنگی از پرداخت مالیات معاف هستند، مؤسسات قرآنی نیز معاف شوند.
حجت‌الاسلام برزگر آموزش حسابداری مالی و بالابردن توان علمی مدیران مؤسسات قرآنی را از دیگر مطالبات این مؤسسات ذکر کرد./907/د102/ن
ارسال نظرات