۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۹۱۶
استاد حوزه و دانشگاه مشهد:

جنایات روز افزون تکفیری‎ها پیامد سکوت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نوایی، جنایات روز افزون تکفیری ها را پیامد سکوت امت اسلام دانست و گفت:حجر بن عدی شخصیتی مبارز در مقابل معاویه و بنی امیه بود به گونه ای که امروز هم منش او زبانزد و سمبل مبارزه است از این رو دشمنان از مزارش هم وحشت دارند.
بارگاه حجر بن عدي از صحابه امام علي(ع) در سوريه

 حجت الاسلام علی اکبر نوایی، استاد حوزه و دانشگاه مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به هتک حرمت و نبش قبر حجر بن عدی در سوریه اظهار داشت: این اقدام از بزرگترین جنایات افراطی ها و تکفیری ها بود که با پشتوانه وهابیت و نظام استکباری صورت گرفت.

 

وی با بیان این که حجربن عدی از صحابی جلیل و بزرگ پیامبر اسلام(ص) و شخصیتی موثر در دوران رسالت و امامت است، به اغراض پشت پرده هتک حرمت مزار وی اشاره و تصریح کرد: ایجاد اختلاف میان مسلمانان خصوصا شیعه و سنی، تشدید بدبینی ها و موج آفرینی علیه شیعه از جمله اهداف شوم تکفیری ها محسوب می شود.

 

حجت الاسلام نوایی خاطرنشان کرد: این گونه جنایت ها، نوعی آزمون جوامع اسلامی برای سنجش نحوه واکنششان در قبال بی حرمتی به اهل بیت(ع) و یاران ایشان است؛ اگر واکنش امت اسلام سرد و سهل انگارانه باشد قطعا شاهد تبعات وخیم تری خواهیم بود. در این میان انتظار می رود اهل سنت نیز به جای برخورد منفعلانه واکنش نشان دهند چرا که عدی از یاران برجسته پیامبر(ص) بوده و ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) و صحابه نیز بر کسی پوشیده نیست.

 

استاد حوزه و دانشگاه مشهد ضمن هشدار نسبت به هجوم به سایر صحابی در سایر بلاد اسلامی و حتی قبور ائمه اطهار(ع) در صورت سکوت مسلمانان، به کشتار دسته جمعی اهالی یک روستا در سوریه اشاره و تصریح کرد: سیره و منش فکری تکفیری ها یزیدی بوده و اعمال شمرگونه و یزیدی وار می دهند؛ این ها به دنبال تنزیه بنی امیه هستند، شمر را شخصیتی عالم معرفی می کنند که به دلیل تکلیف محوری امام حسین(ع) را به شهادت رسانده است، این در حالی است که حجر، مقابله جدی با بنی امیه و خصوصا معاویه داشت.

 

وی در تشریح شخصیت حجر بن عدی، ابراز داشت: حجر بن عدی شخصیتی مبارز در مقابل معاویه و بنی امیه بود. وی شخصیتی شجاع و دلاور و در عین حال عابد و پرهیزگار و از راویان حدیث بود که پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) با نظام اموی درگیر شد و در دامان امیرمؤمنان علی(ع) نیز جزو رویش ها محسوب می شد.

 

این نویسنده حوزوی با اشاره به بشارت شهادت از سوی حضرت علی(ع) به حجربن عدی، افزود: منش حجر بن عدی هنوز هم زبانزد و مزارش هم سمبل مبارزه است از این رو دشمنان از مزارش هم ترس و وحشت دارند.  

 

حجت الاسلام نوایی با بیان این که اهل سنت حجر بن عدی را به عنوان صحابی پیامبر(ص) و حامی اهل بیت(ع) محترم می شمارند، به ارادت علمای اهل تسنن به اهل بیت(ع) اشاره و تأکید کرد: دنیای اسلام باید نسبت به این گونه اقدامات ددمنشانه واکنش جدی داشته باشد./930/ت302/ب

ارسال نظرات