۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۶۴۹۳۲
حوزه علمیه اردبیل در بیانیه ای؛

اهانت به مقدسات با هدف تفرقه میان شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه استان اردبیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اهانت به مقدسات اسلامی و تخریب اماکن مذهبی با هدف راه اندازی جنگ مذهبی میان شیعه و سنی صورت می گیرد.
اهانت به مقدسات با هدف تفرقه میان شیعه و سنی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام شنیع نبش قبر حجربن عدی، این حرکت سخیف را نشان روشنی از جهالت و سفاهت گروه‌های ضاله و انحرافی اعلام کرد و خواستار مقابله با چنین اقدامات شنیع شد.


 در این بیانیه با اشاره به اقدام فرقه ضاله وهابیت و سلفی‌ها در هتک حرمت به مقدسات دینی و تعرض به قبور مقدس بزرگان اسلام آمده است: این اقدامات نشان روشنی از حرکت مزبوحانه استکبار جهانی است که می‌خواهند بین جهان تشیع و تسنن دودستگی ایجاد کنند و به همین خاطر سعی می‌کنند با تخریب اماکن مذهبی شیعیان و سنی‌ها آنها را نسبت به هم بدبین کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در حالی که تمام موحدان و انسان‌های آزاده از این تعرض و حرکت سخیف ناراحت و نگران هستند؛ همچنان شاهد کشتارهای بی‌رحمانه در کشور سوریه به دست عوامل تروریستی غرب هستیم که با وحشی‌گری و نهایت سنگ‌دلی سعی می‌کنند زنان، کودکان و افراد بیگناه را به خاک و خون بکشند و در کنار آن به مقدسات اسلامی نیز جسارت کنند.

 

بنا بر این گزارش، در این بیانیه از تمام علمای جهان اسلام، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعی خواسته شده است تا در برابر چنین اعمال ننگین و بی‌آبرویی محض بایستند و اجازه ندهند چنین اعمال خفت‌بار دیگر بار رخ بدهد.

 

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همچنین اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای جنایت زالو صفتان قرن معاصر را در اهانت به مقدسات اسلامی یادآور شده و اعلام کردند: وهابی تکویری و سلفی‌های مزدور صفت با حمله به قبر شریف حجربن عدی سعی کردند، بار دیگر قلب مسلمانان را خدشه‌دار کنند اما قطعاً از حرکت و اقدام خود هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: دشمنان اسلام به ویژه ضلع شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس با تحریک قومیت‌ها و گروه‌های مختلف ضد اسلامی سعی می‌کنند، جنگ تمام عیار را در منطقه به راه‌اندازند که باید حاکمان کشورهای عربی به ویژه عربستان، قطر و ترکیه به هوش باشند و وارد منطقه مین‌گذاری شده نظام استکباری نشوند.کسانی که به چنین جنایت‌های بی‌رحمانه دست زدند قطعاً در برابر این ملت خجالت زده هستند و روزی به سزای اعمالشان می‌رسند.

 

حجربن عدی از یاران امام علی (ع) است که فرماندهی سپاه را در جنگ نهروان برعهده داشت و بعد از سال‌ها دلدادگی به ائمه هدی (ع) با دستور معاویه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و به شهادت رسید که چند روز پیش قبر این مرید اهل بیت (ع) در حومه دمشق مورد تعرض قرار گرفت که در روزهای اخیر مسلمانان جهان این حرکت سخیف را محکوم کردند./935/د101/ب

ارسال نظرات