۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۶۴۹۳۷
در دیدار رییس مجلس علمای شیعه بحرین مطرح شد؛

توصیه های آیت الله یزدی به علما و انقلابیون بحرینی

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انقلابیون بحرینی را به استقامت حول محور علما و روحانیت جهت مقابله با زورگویی آل خلیفه توصیه و ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر انقلابیون به خواسته های به حق خود برسند.
ديدار رييس مجلس علماي شيعه بحرين با آيت الله يزدي ديدار رييس مجلس علماي شيعه بحرين با آيت الله يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی شنبه شب در دیدار شیخ مشعل رییس مجلس علمای شیعه بحرین، انقلاب بحرین را انقلابی مبتنی بر حقوق مسلم مردم این کشور دانست.
وی با تاکید بر این که مستکبران جهانی به دنبال محروم کردن ملت های مظلوم از دستیابی به حقوق شان هستند، تصریح کرد: برای استیفای حقوق باید حرکت کرد و با تمام توان در برابر استکبار و دست نشاندگان آنان ایستاد.
آیت‌الله یزدی امت اسلام را بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و انسجام دانست و خطاب به انقلابیون بحرینی گفت: شما باید با رهبری علما و روحانیت اتحاد خود را حفظ کنید و تدابیری را برای پیشبرد انقلاب تان مدنظر داشته باشید.
استاد برجسته حوزه درس خارج علمیه قم بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی جهت مقابله با نقشه دشمنان از سوی انقلابیون بحرینی و سایر ملت های بپا خاسته تاکید کرد.
 آیت‌الله یزدی نسل جوان را ظرفیتی برای انقلاب های منطقه دانست و با تاکید بر این که باید از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در این عرصه دارای تجارب گرانبهایی است که کشورهای منطقه می توانند از آن استفاده کنند. 
وی وجود یک رهبر آگاه و بیدار در راس قیام های مردمی منطقه را انکارناپذیر توصیف و تصریح کرد: اگر یک قیام مردمی دارای رهبر باشد به یقین به نتایج مطلوب خواهد رسید، عکس این مساله نیز صادق است.  
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد از بدرفتاری آل خلیفه با انقلابیون بحرینی، سکوت سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر در قبال این جنایات را محکوم کرد و بیان داشت: متاسفانه حرکت های اعتراضی و خواسته های مردمی با تندترین برخوردها مواجه می شود و سازمان های بین المللی نیز اقدامی در جهت دفاع از مردم انجام نمی دهند.
آیت الله یزدی انقلابیون بحرینی را به استقامت و صبوری توصیه کرد و گفت: بر اساس وعده الهی ما مطمئن هستیم روزی مردم بحرین به حقوق حقه خود خواهند رسید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات