۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۹۵۶
احمدی نژاد در فرودگاه ارومیه:

آذربایجان غربی مهد عالمان، ادیبان و مجاهدان است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران آذربایجان را استانی پر امتیاز برای کشور ذکر کرد و گفت: مردم این استان عالمان، ادیبان و مجاهدان زیادی را تربیت کرده اند.
محمود احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمود احمدی نژاد دقایقی پیش در یکصد و ششمین سفر استانی در فرودگاه ارومیه در جمع خبرنگاران حاضر شد و  آذربایجان غربی را استانی سودمند و پرامتیاز برای کشور قلمداد کرد و افزود: آذربایجان غربی در طول تاریخ پر افت و خیز ایران اسلامی منشا خیر و برکت و رحمت برای ملت ایران بوده و سرشار از مردان و زنان مومن، پرتلاش و سودمند برای ملت ایران است.

 

وی حضور مرزداران شجاع و عزیز را یکی از ویژگی های بارز مردم آذربایجان غربی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم آذربایجان غربی، مردمانی مومن هستند که با همدلی و همگرایی نمونه اعلایی از زندگی برادرانه، تلاش برادرانه و کار جمعی را به نمایش گذاشتند.
رییس جمهور آذربایجان غربی را استانی سرشار از نعمت، رحمت و برکت برای ملت ایران دانست و ادامه داد: مردمان این دیار در طول تاریخ، فراز و نشیب های زیادی دیده و عالمان، ادیبان و مجاهدان زیادی تربیت کرده اند.
احمدی نژاد با اشاره به این که مردم آذربایجان همیشه برای حفظ اسلام ناب محمدی و عشق به پیامبر تلاش کرده اند، گفت: مردم این استان در طول انقلاب یکی از کانونها مهم بوده و در دوران هشت سال دفاع مقدس پیشگام در حمایت از شرف و سرزمین ملت ایران اسلامی بودند.
 وی با اشاره به حضور خود در جمع مردم ارومیه و سفر وزرا به شهرستانها، اعلام کرد: وزرا با حضور در جلسات شورای اداری شهرستان ها روند کارها را بررسی و گزارشات لازم را ارائه می دهند.
به گفته احمدی تژاد، افتتاح طرحهای عمرانی در آذربایجان غربی، تشکیل دو جلسه کارگروه توسعه کشاورزی و معدن آذربایجان غربی، برگزاری جلسه هیئت دولت و بررسی مسائل و مشکلات مصوبات سفرهای دور قبلی از مهم تریم اهداف چهارمین سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی است.
 احمدی نژاد همچنین از حضور در نشستی تحت عنوان حماسه حضور با شرکت نخبگان آذربایجان غربی خبر داد.
وی در پایان با ارزیابی مثبت روند توسعه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با تلاش مردم غیور منطقه هر روز شاهد تغییرات زیادی در بخشهای کشاورزی، صنعت، فرهنگ و تجارت آذربایجان غربی هستیم .
گفتنی است، سه سفر قبلی هیات دولت به آذربایجان غربی در مجموع 651 مصوبه که شامل 1217 طرح و پروژه است به تصویب رسیده بود که در حال حاضر نزدیک به 600 پروژه به اتمام رسیده، 248 پروژه در حال اجراست و 128 پروژه دیگر نیز در حال پیگیری می باشد.
به طور کلی تاکنون 84 درصد مصوبات سه دور سفر قبلی هیات دولت به استان یا کاملا به اتمام رسیده و با در حال اجرا و پیگیری است./936/پ202/ج
ارسال نظرات