۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۶۴۹۹۰
امام جمعه ارومیه تأکید کرد؛

احیای دریاچه ارومیه مطالبه اصلی مردم ارومیه از دولت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به توسعه چشمگیر استان آذربایجان غربی در حوزه های عمران، بهداشت و صنعت در دولت نهم و دهم گفت: احیای دریاچه ارومیه، اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی و تکمیل حوزه علمیه امام خامنه ای از مهم ترین مطالبات مردم ارومیه از رییس جمهور کشورمان است.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امروز در جمع مردم ارومیه که برای استقبال از رییس جمهور در میدان انقلاب گرد هم امده اند، اعلام کرد: دولت احمدی نژاد غیرت آذربایجان غربی را لمس کرده و شدت علاقه مردم را نسبت به خود دریافته است.

وی، محمود احمدی نژاد را فرزند خدمتگزار ملت و یار و یاور رهبری دانست و افزود: مردم خون گرم و دلاور استان آذربایجان غربی اعم از ترک، کرد، شیعه، سنی و مسیحی در دوران پر فراز و نشیب و به ویژه دوران 8 سال دفاع مقدس دوشادوش هم در دفاع از میهن اسلامی و قرآن ایثار و دفاع کرده و ثابت کرده اند که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به مورد تأیید بودن سفرهای استانی هیأت دولت از سوی مقام معظم رهبری گفت: سفرهای استانی هیأت دولت فرصتی را فراهم کرده است تا مردم مسائل و مشکلات خود را به صورت مستقیم به گوش مسؤولان برسانند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی با اشاره به توسعه چشمگیر استان آذربایجان غربی در حوزه های عمران، بهداشت و صنعت در دولت نهم و دهم اظهار کرد: مردم شریف استان قدردان این زحمات بوده، هستند و خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی دولت برای توسعه استان، گفت: از رییس جمهور کشورمان درخواست دارم در چهارمین دور از سفر استانی با تخصیص و افزایش اعتبار زمینه احیاء مجدد دریاچه ارومیه ، نگین شمالغرب را فراهم آورد.

امام جمعه ارومیه اتصال ارومیه به شبکه حمل و نقل ریلی را از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان عنوان کرد و خواستار صدور دستورات لازم برای اختصاص اعتبار ویژه و تسریع در روند اجرای راه آهن ارومیه به مراغه شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی ابراز امیدواری کرد: با عنایت رییس جمهور در چند ماه آینده شاهد شنیده شدن صوت قطار در ارومیه باشیم.

وی عملکرد دولت نهم و دهم را در توجه به توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه را مثبت ارزیابی کرد و از رییس جمهور خواست با تصویب بودجه و تسهیلات ویژه ای برای حوزه های علمیه استان به ویژه مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه زمینه اعتلای باورها و آموزه های دینی را در استان فراهم آورد.

حجت الاسلام و المسلمین حسنی در پایان خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت: مردم غیور، حزب الهی، دشمن شکن آذربایجان غربی در لبیک به رهبر انقلاب برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی حاضرند از جان خود بگذرند چراکه همه ما فدائیان رهبر بوده ایم، هستیم و خواهیم بود./936/پ202/س

ارسال نظرات