۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۶۵۰۲۷
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی جایگاه و شأن حقیقی معلم را احباء کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که معلمان نباید نگرش شغلی و صنفی به کار خود داشته باشند، گفت: قداست کار معلم مانند رسالت انبیای الهی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان نمونه شهرستان مراغه با تأکید بر جایگاه و نقش ارزشمند معلمان در تربیت نسل الهی، پویا و سرزنده اظهار داشت: اگر جامعه از وجود معلمانی متعهد، متخصص و دلسوز بهره مند باشد، آینده و سعادت خود را تضمین کرده است.


وی با اشاره به این‌که کم‌توجهی به اهمیت کار تعلیم و تربیت در جوامع بحران های فکری و فرهنگی به بار آورده است، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معلمان جایگاه و شأن حقیقی خود را یافتند و امروز شاهدیم که همزمان با هفته معلم ویژه برنامه های مختلفی در سراسر کشور در راستای تکریم مقام شامخ معلم برگزار می شود.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که معلمان نباید نگرش شغلی و صنفی به کار خود داشته باشند، گفت: قداست کار معلم هم ردیف رسالت انبیای الهی است، چراکه سعادت و یا شقاوت هر جامعه در دست معلمان است، اگر دبیران نسلی الهی تربیت و تحویل جامعه دهند؛ وقوع بسیاری از مشکلات و معضلات بشری پیشگیری و کاهش خواهد یافت.


وی بر توجه ویژؤه معلمان بر مسأله مهم تربیت به همراه تعلیم در مدارس تأکید کرد و گفت: آموزش دانش آموزان در مدارس باید همراه با پرورش و تذهیب روح و روان آنان باشد، در حقیقت معلمان با تربیت اسلامی، انسانیت و ادب را به دانش آموزان جامعه آموزش می دهند، بهتر است در کنار کلاس های درس مدارس جلساتی نیز در راستای تبیین مسائل اخلاقی برای دانش آموزان پیش بینی شود.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که جامعه نیازمند نسلی متعهد و متخصص برای آبادانی ایران اسلامی است، اظهار داشت: ساده انگاری امر تعلیم و تربیت غیرقابل قبول است، از این رو توجه به جایگاه و عظمت کار معلمی بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، در هیچ شغلی به اندازه معلمی شاهد احیای نفوس و تربیت نسل‌های آینده نیستیم.


حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که خداوند متعال در قرآن کریم در آیات مختلف به اهمیت تعلیم و تربیت اشاره دارد، گفت: عدم توجه به تربیت در جامعه بی بند و باری را به دنبال می آورد، آموزه های اصیل اسلامی و مکتب تشیع سرشار از نکات آموزنده و کاربردی در امر تعلیم و تربیت است که معلمان می توانند از  این منابع غنی بهره مند شوند.


داود پورصادق، مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این سازمان پرداخت و از فعالیت بیش از شش هزار و 500 معلم و فرهنگی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون ده خیر مدرسه ساز در حال احداث مدارس در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان هستند./935/پ202/ش

ارسال نظرات