۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۶۵۱۳۲
آیت‌الله امامی کاشانی مطرح کرد؛

ضرورت تلاش برای هدایت نسل جوان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله امامی کاشانی، گفت: مطهری شهیدی زبردست بود، خیلی خوب فکر می‌کرد و نکته ها مختلفی که استاد از امام سؤال می‌کرد، در کتاب اصول امام مشاهده می‌شود.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران و متولی مدرسه عالی شیهد مطهری، در بزرگداشت شهید مطهری، در سالن همایش مرکز فرهنگی شهدای هفتم تیر، گفت: مطهری شهیدی زبردست و شهید در تفکر فکری بود، خیلی خوب فکر می‌کرد و نکته‌ها مختلفی که استاد از امام سؤال می‌کرد، در کتاب اصول امام مشاهده می‌شد.


وی در ادامه با بیان این‌که استاد مطهری در فلسفه واقعا حکیم و فیلسوف بود، افزود: آن زمان که استاد مطهری روش رئالیسم را حاشیه زدند، کتب زیادی برای تربیت نسل جوان و دانشگاهی نوشت و یک تفکر مبنایی داشت.

 

امام جمعه موقت تهران با شاره به سال 1342 که حرکت امام به ظاهر شکست خورد، ابراز داشت: دستگاه فرعونی زمان امام را تبعید کرد، در جامعه بعد از آن که استاد مطهری به‌خیر تعبیر می‌کرد، غرض از این خیر برآن است که جوانان ما به سمت دشمن مارکسیسم نرفتند و راه را شناختند.

 

آیت الله امامی کاشانی، با اشاره به این‌که استاد مطهری‏، خیلی پیش بینی می‌کرد و حوادث، موانع و رویدادها را برمبنای هدایت خط می‌داد، اظهار داشت: نبوغ فقط یک بحث بود ولیآن شهید بزرگوار اهتمام به قوت، اراده علو همت، زحمت و تلاش داشت؛ وی ٱذکید داشت باید فرصت‌ها صرف درس شود.

 

امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر این‌که، جوانان باید هدف و جهت داشته باشند، ابراز داشت: برای هدایت نسل جوان باید تلاش کرد و ما در این باره مسؤول هستیم.

 

متولی مدرسه عالی شهید مطهری، در پایان با توجه به روایتی مبنی بر این‌که تفکر باید تفکر الهی باشد، افزود: حضرت امیر مومنان(ع) در نامه31 نهج البلاغه، فرمودند: عطای خدا براساس نیت انسان است، هرچه نیت خدایی تر باشد عطای خدا بر انسان بیشتر است./9597/پ202/پ

ارسال نظرات