۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۶۵۱۶۳
مهمان‌پرست:

بحران سوریه بدون حضور ایران حل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه حل بحران سوریه را بدون نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران غیر ممکن توصیف و این مساله را نشان دهنده جایگاه برجسته نظام اسلامی در تحولات بین المللی و منطقه ای ارزیابی کرد.
ديدار مهمان پرست با علما و روحانيان اهواز نشست اساتيد و طلاب اهوازي با سخنگوي وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، شامگاه پانزدهم اردیبهشت ماه با طلاب علما، اساتید و روحانیان خوزستان در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کرد.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وضعیت نامطلوب دنیا گفت: امروز دنیا در وضعیتی غیر عادی به سر می برد که در این شرایط موقعیت ما موقعیت خاصی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: نیاز است برای استحکام جبهه خود در مقابل تهدیدات دشمن جلسات هم اندیشی گوناگونی برگزار کنیم.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در این جلسه به روند مذاکرات ایران در خصوص سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشور در 2 سال اخیر و از زمان آغاز نا امنی ها در سوریه توانست کمیته چهار جانبه ای که سه جانب آن مخالف بشار اسد و ادامه حضور وی در مدیریت کشور سوریه بود را به کمیته ای سه جانبه که دو جانب آن موافق دولت سوریه هستند تبدیل کند.

وی ادامه داد: امروز دیگر همه متوجه شده اند که حل شدن مسأله سوریه بدون حضور ایران غیر ممکن بوده و این نشان از اقتدار و تأثیر گذاری ایران در منطقه است.

مهمانپرست در بخش دیگری از سخنان خود به تهدید گروه های معارض سوری به محاصره و تخریب اماکن مقدس شیعه در سوریه اشاره کرد و گفت: اکنون اماکن مذهبی شیعه مانند حرم حضرت زینب(س) و دیگر اماکن، تحت کنترل و حفاظت نیروهای ارتش سوریه هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به رهنمودهای رهبری در حوزه بین الملل اشاره و تصریح کرد: رفتارها و تصمیم گیری های ما در وزارت امور خارجه باید منطبق با نظر رهبر معظم انقلاب باشد.

گفتنی است، در بخش پایانی این جلسه مهمان پرست به پرسش های مطرح شده از سوی روحانیان پاسخ داد./9462/پ202/ج

ارسال نظرات