۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۶۵۱۸۸

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ جلسه کارگروه ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی استان، تجمع اعتراض آمیز طلاب، دومین کارگاه آموزشی طرح تربیت راهنما و مشاور دینی در حوزه علمیه خواهران، عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه کارگروه ستاد مبارزه با جرایم انتخاباتی استان خراسان رضوی با حضور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی  و به منظور بررسی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی  در استان برگزار شد.

 

مرتضوی، معاون  امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان با بیان این که شعب ویژه تخلفات انتخاباتی در استان تشکیل شده است، خواستار تبیین قانون انتخابات و معرفی منشور انتخابات برای مردم از طریق رسانه استانی شد.

 

وی ملاک و خط قرمز انتخابات را  قانون دانست و وظیفه همگان را قانون گرایی و رعایت اخلاق انتخاباتی دانست و خبر از معرفی سه کارشناس خبره حقوقی به صدا و سیما برای ارائه توصیه های انتخاباتی  ویژه  رأی دهندگان داد.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام نهاوندی، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: بدون شک برگزاری دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به طور همزمان اقدامی مهم و  تاریخی  است.

وی با بیان این که شورای سیاست گذاری انتخابات در صدا و سیمای جمهوری اسلامی از شش ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: گروه های برنامه ساز صدا و سیمای خراسان رضوی با بررسی فرصت ها و ظرفیت های استان به تولید و پخش برنامه های انتخاباتی اهتمام جدی دارند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان این که راهبرد رسانه فرصت سازی و ظرفیت سازی است، افزود: رویکرد صدا و سیما فضای انتخاباتی آرام و تأثیرگذار است. 

 

دومین کارگاه آموزشی طرح تربیت راهنما در حوزه علمیه خواهران مشهد

 به گزارش خبرگزاری رسا، کانون فارغ التحصیلان و واحد مبلغان مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با همکاری مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان دومین «کارگاه آموزشی طرح تربیت راهنما و مشاور دینی»  را برگزار می کند.

 

این کارگاه آموزشی که در طول یک سال هر هفته یک روز و با هدف ارتقاء سطح مبلغان علاقمند به مشاوره دینی  با سرفصل های  مهارت های زندگی، مهارت های همسرداری و تربیت فرزند در مدرسه علمیه اسلام شناسی برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، پذیرش در این دوره ها برای علاقمندان غیر حوزوی نیز امکان پذیر است و پذیرش نهایی برای کلیه داوطلبان پس از ثبت نام اولیه، پس از مصاحبه حضوری توسط کارشناسان این مدرسه انجام می پذیرد.

 

علاقه مندان می توانند تا بیستم خردادماه جهت ثبت نام به کانون فارغ التحصیلان مدرسه علمیه اسلام شناسی واقع در خیابان امام خمینی،بین امام خمینی 48 و 50 ساختمان تحصیلات تکمیلی طبقه چهارم مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های 8552790 و یا 09159174651 تماس بگیرند.

 

تجمع  اعتراض آمیز طلاب مدرسه علمیه اسلام شناسی در محکومیت حرمت به مرقد حجربن عدی

طلاب مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) صبح امروز در مراسم صبحگاه مدرسه با تجمع خود مراتب اعتراض و انزجارشان را نسبت به عمل وحشیانه و ننگین وهابیت در پی هتک حرمت به مرقد صحابی بزرگ حضرت رسول اکرم(ص) و امیر المومنین علی (ع)؛حجر بن عدی اعلام کردند.

 

در این تجمع، طلاب مدرسه با قرائت بیانیه ای این عمل ننگین را محکوم کرده و اعلام برائت و انزجار خود را ازعملکرد وهابیت  در برخورد با مقدسات اسلامی که موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان سراسر جهان می شود اعلام کردند.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است که:

«اهانت به مقدسات اسلامی و هتک حرمت به مقبره صحابی بزرگ رسول الله(ص) و امیر المومنین علی(ع) با هدف تحریک مسلمانان و جریحه دار کردن احساسات آنان در سکوت سران کشورهای عربی و سازمان های به اصطلاح اسلامی جهان عرب انجام شده است واین تجاوز نه تنها تجاوز به اسلام بلکه تجاوز به ارزش‌های انسانی و اثبات این حقیقت است که آزادی که آنها به دنبال آن هستند فتنه‌انگیزی در میان مسلمانان است اما بدانند و آگاه باشند که این اقدامات نه تنها ذره ای از شان،جایگاه، مقام، منزلت و بزرگی اسلام، قرآن و رسول اکرم (ص) و اهل بیت و صحابی آن بزرگوار در دل های مسلمانان نمی کاهد، بلکه موجب تعمیق پیوند آنان با ارزش ها و شعائر دینی و اسلامی می شود.
 
نتیجه این اعمال وحشیانه و غیرانسانی؛ بیانگر ضعف، زبونی و استیصال اسلام ستیزان در برابر دین مبین و نجات بخش اسلام است وبه فضل الهی با ظهور امام زمان (عج) دست این کوته فکران اسلام ستیز از اهانت به مقدسات دین مبین اسلام کوتاه خواهد شد.»

 

کسب رتبه برتر معاونت آموزش حوزه خراسان در پنجمین جشنواره علامه حلی

معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان رتبه برتر پنجمین جشنواره علامه حلی را به خود اختصاص داد. همچنین چند تن از طلاب این حوزه نیز در این جشنواره موفق به کسب رتبه شدند./930/د101/ل

ارسال نظرات