۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۶۵۱۹۵
آیت الله نوری همدانی:

صداقت و امانت داری دو معیار مهم در انتخاب افراد است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که در انتخاب اصلح باید همه ابعاد توجه داشت، گفت: عبادت زیاد و کار نیک معیار صحیح انتخاب نیست بلکه باید صداقت و امانت داری فرد را محک زد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار غلامعلی حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان، به بیان معیار صحیح در انتخاب افراد پرداخت و اظهارداشت: پیامبر(ص) می فرماید به نماز خواندن و عبادت زیاد افراد نگاه نکنید حتی حج رفتن و انجام کار نیک نیز ملاک نیست بلکه مهم این است که فرد دروغ نگوید هرچند که به ضررش باشد و در همه حال راستگو باشد و دیگر این که امانت دارد باشد زیرا که هر منصبی امانت مردم در دست صاحب آن است.

     

    وی یکی از مسائل مهم در ایجاد حماسه سیاسی در انتخابات آینده را شناخت صحیح دانست و گفت: مردم باید برای بدست آوردن شناخت از کاندیداهای مختلف تلاش کنند و بر اساس این یافته ها رأی بدهند.

     

    این مرجع تقلید با اشاره به این که زندگی انسان دارای ابعاد متعددی است، ابراز داشت: اسلام برای هریک از این ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فردی برنامه هایی را تنظیم و ترسیم کرده است؛ یک انسان کامل کسی است که به تمام این ابعاد توجه داشته باشد و خود را برای تحقق آن برنامه ها ساخته باشد؛ کاندیداها نیز باید همه این ابعاد را درک کنند و به لحاظ ایمان، ولایت مداری، شجاعت و مدیریت کامل باشند.

     

    استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سیره پیامبر(ص) و سایر معصومین(ع) را در توجه به همه ابعاد انسان دانست و گفت: هرگاه نزد رسول خدا(ص) فردی را در بعد خاصی تعریف و تمجید می کردند ایشان از ابعاد دیگر سؤال می فرمود؛ روزی فهرستی از خوبی های شخصی را نزد حضرت باز گو کردند ایشان پرسیدند عقل و درکش چه گونه است؟ پاسخ دادند خوب نیست، پیامبر اعظم(ص) فرمود اگر انسان دارای عقل و بصیرت کامل نباشد برای خود و دیگران گرفتاری بوجود می آورد و سقوط می کند.

     

    حضرت آیت الله نوری همدانی ادامه داد: هرکس می خواهد به میدان بیاید باید درک صحیحی از فرهنگ، تجهیزات و کارهای دشمنان داشته باشد و به اصطلاح جهان شناسی درستی داشته باشد همچنین باید بتواند مشکلات داخلی را نیز ریشه یابی و حل کند.

     

    وی خطاب به حداد عادل، ابراز داشت: فکر، تدبر، تعهد و تقوا در کارهای شما مشهود است و شما از امتحانات بسیاری سربلند و سرافراز بیرون آمده اید؛ پیش تر از کار ترجمه قرآن شما تشکر کرده بودم؛ پیدا کردن معادل فارسی به جای الفاظ عربی کار آسانی نیست و شما توانسته اید به خوبی از عهده این کار برآیید./928/پ202/ج

ارسال نظرات