۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۶۵۲۳۶

وقف 2 واحد مسکونی برای مصارف عمومی حوزه در محمود آباد

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف محمودآباد از وقف دو واحد مسکونی با نیت مصارف عمومی حوزه علمیه خبر داد.
وقف

جعفر صفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این شهرستان با اشاره به وقف دو واحد مسکونی با نیت مصارف عمومی حوزه علمیه در این شهرستان گفت: واقف خیراندیش پدر شیهد، حاج احمد عرفاتی ساکن تهران است که همه پنج و نیم دانگ مشاع عرصه که نیم دانگ آن وقف است و همچنین شش دانگ اعیان یک قطعه زمین به مساحت 310 مترمربع دارای دو واحد منزل مسکونی مجزا در قریه خراب محله جزء دهستان اهلمرستاق بخش ده را وقف کرده است.

 

وی افزود: این واقف خیراندیش نیت خود را برای مصارف عمومی حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) محمودآباد قرار داده است.

 

صفری افزود: عرصه و اعیان دو  واحد منزل مسکونی مجزا و مساحتی دارای 170 متر مربع که دارای سند مالکیت و پروانه ساختمانی است.

 

رییس اوقاف محمودآباد با بیان این که این واقف خیراندیش متولی این موقوفه را مادام العمر مسؤول وقت حوزه علمیه، قرار داده است، گفت: ارزش این موقوفه سه میلیارد ریال است.

 

صفری در ادامه سخنان خود وقف را صدقه ای جاریه و اقدامی پسندیده در جهت ترویج اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ وقف بیشتر در جامعه تبیین و تبلیغ شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه محمود آباد به نقش طلاب و روحانیان در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت به دلیل ارتباط مناسبی که با عموم جامعه دارد می تواند ضرورت وقف را در جامعه به خوبی تبیین و تشریح کند.

 

وی همچنین به ضرورت سوق دادن برخی موقوفات به حوزه های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته واقفان املاک خود را به منظور مصارف حوزوی وقف می کردند که امروز نیز باید این فرهنگ در میان مردم بیشتر تبلیغ شود./950/ت303/ب

ارسال نظرات