۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۲۵۰
آیت الله باریک بین:

سیره ائمه اطهار الگویی جامع برای تقویت جایگاه خانواده در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین بر ضرورت بهره گیری بانوان از سیره ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگویی حقیقی در زندگی تأکید کرد.
آيت الله باريک بين، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین روز گذشته در دیدار جمعی از بانوان فرهنگی استان، تقویت تشکل های بانوان در برابر تهاجم فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تقویت این تشکل ها و انجام اقدامات فرهنگی متناسب در این زمینه یکی از مهم ترین گام هایی است که می تواند بسیار مؤثر باشد.

 

امام جمعه قزوین با تبیین جایگاه زن در خانواده و جامعه و نقش اثرگزار آن بیان داشت: امروز بانوان ما در تربیت فرزندان و چگونگی همسرداری نقش بسیار تاثیرگزاری در خانواده و اجتماع دارند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: بانوان ایرانی در همسرداری، تربیت فرزندان و اداره امور خانواده، پاکدامنی، عفت و اخلاق را الگوی خود قرار دهند و در این زمینه با تأسی به فاطمه زهرا(س) در به کمال رساندن جامعه هر چه بیشتر تلاش کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری به وظایف بانوان در جامعه و خانواده پرداخت و یادآور شد: امروز وظیفه بسیار سنگینی بر عهده بانوان در جهت حفظ اسلام و عظمت دادن به احکام الهی قرار دارد و در این زمینه نیز باید به خوبی دقت و تلاش شود.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: شکل گیری آینده کشور به وسیله بانوان انجام می گیرد و بانوان ما باید ضمن رعایت حجاب و عفاف در جامعه، راه صدیقین و ائمه اطهار(ع) را دنبال کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از شخصیت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) داریم که اگر از آنان الگو گیری کنیم به سعادت دست خواهیم یافت.

 

خانم طاهره بیگم سیدی، مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری نیز در ادامه این جلسه به نقش تأثیر گزار بانوان در قبل و پس از انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: زنان، امروز در همه عرصه ها و جایگاهای مختلف، نقش اثرگزارشان را در سطح جامعه به اثبات رسانده اند.

 

سیدی ادامه داد: به نظر می رسد بایستی بیشتر از گذشته به زنان و اهمیت جایگاه آنان در تربیت افراد جامعه و نسل ها توجه شود و برای مقابله با هجمه های فرهنگی، نیازمند راهبردهای کاربردی هستیم./950/ پ202/ب

ارسال نظرات