۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۶۵۲۶۸
مدیر کل ارشاد چهارمحال و بختیاری:

اصالت و هویت ایرانی اسلامی هنر حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ گنجی گفت: بکوشیم فرهنگ و هنر ایران زمین نیز به موازات اخلاق، معنویت و پاکی پیش برود و در جهت هدایت و اصلاح اخلاق جامعه مفید واقع شود و از ورطه خودباختگی و ابتذال نجات یابد.
گنجي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسین گنجی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، امروز، در آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی «سوره یکم»، اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار دانشجویان رشته گرافیک آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران شهرکرد به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بهره‌مندی از ظرفیت‌های خلاق جوانان را مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه دانست و گفت: بررسی آثار هنرمندان دانشجو و ارائه راهکارهای عملی به منظور رشد و ارتقای ظرفیت‌های بالقوه جوانان و بسترسازی مناسب جهت شکوفایی این هنر از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

گنجی با اشاره به جایگاه هنر در ایران تصریح کرد: بکوشیم فرهنگ و هنر ایران زمین نیز به موازات اخلاق، معنویت و پاکی پیش رود و در جهت هدایت و اصلاح اخلاق جامعه مفید واقع شود و از ورطه خودباختگی و ابتذال نجات یابد.

وی با تأکید بر حفظ اصالت و هویت ایرانی اسلامی بودن هنر در کشور بیان داشت: هنری والا و مفید است که همراه با تعهد، معنویت و اخلاق باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اندیشه اسلامی اندیشه ای هنرمندانه و دلسوزانه که نه با هنر مخالف است و نه با محتوای آن؛ بلکه با رشد و تعالی هنر موافق است.

این مقام مسؤول ادامه داد: هنری اصالت دارد که بتواند انسان‌ساز و فرهنگ‌ساز باشد و در خدمت خلق قرار بگیرد و با فرهنگ اصیل ایرانی نیز آمیخته باشد.

گنجی دین را یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌دهنده‌ هنر بیان کرد و گفت: از قدیم هنر زبان عمیق‌ترین حکمت‌های بشر و جلوه‌گاه زیباترین مفاهیم و نمودهای دینی بوده است./9457/پ203/س

ارسال نظرات