۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۵۳۰۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

معلمان با پیروی از فرهنگ اهل بیت به تعلیم و تربیت بپردازند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام پیروی از سخنان ائمه اطهار(ع) در مسأله تعلیم و تربیت را ضروری دانست و گفت: تنها راه سعادت و رسیدن به کمال، پیروی از سخنان پیامبران عظیم الشأن و اهل بیت طاهرین است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام - امام جمعه شهرکرد و نماينده و لي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در همایش تجلیل از مقام استادان دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری، نقش استاد و معلم در تربیت انسان مهذب را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: معلمان موظف هستند دانش آموزانی با رنگ و بوی خدایی تربیت کنند و آنان را در مسیر حق و کمال قرار دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام پیروی از سخنان ائمه اطهار(ع) در مسأله تعلیم و تربیت را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: تنها راه سعادت و رسیدن به کمال، پیروی از سخنان پیامبران عظیم الشأن  و اهل بیت طاهرین است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری عالم بدون عقل را خطری جدی برای جامعه دانست و افزود: متأسفانه در جهان کنونی علم در دست انسان های بدون عقل قرار گرفته و نتیجه اش جنایات خون باری است که از سوی جانیانی همچون اسرائیل غاصب و آمریکا بر مردم متحمل شده است؛ اینها نتیجه علم بدون تعقل است.

 

امام جمعه شهرکرد عالم عاقل همراه با خضوع و خشوع را نعمتی برای جامعه دانست و افزود : عالمی که در برابر فرمان پروردگار، قرآن، پیامبران، ولایت معصومان و ولی فقیه خضوع و خشوع داشته باشد و از تکبر و منیت دور باشد، نعمت بزرگ در جامعه علمی خواهد بود.

 

استاد عالی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از ویژگی های انسان عالم را واقع بینی دانست و با بیان اینکه انسان واقع بین به جایگاهی خواهد رسید که هیچ چیزی قیمت او را در دنیا تأمین نخواهد کرد، بیان داشت: یکی از ویژگی های انسان عالم عاقل خاضع، واقع بینی است که در برابر زرق و برق دنیا فریب نخورد و دنیا را پوچ و فانی بداند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام راه رسیدن به این فضائل را در کسب معرفت نسبت به خدا و پایبندی به دستورات الهی که موجب سعادت و کمال انسان خواهند شد، عنوان کرد.

 

مدیر شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال همچنین بر اهتمام جدی بر اجرای دستورات الهی تأکید کرد و افزود: اقامه نماز اول وقت، رعایت مسائل اجتماعی، تزکیه و تهذیب از مسائل بسیار مهمی هستند که معلمان و اساتید ما باید نسبت به آموزش آنها به جوانان اهتمام ویژه ای داشته باشند./9457/پ202/س

ارسال نظرات