۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۷
کد خبر: ۱۶۵۳۴۴
آیت الله مرتضوی شاهرودی:

اهانت کنندگان حجر بن عدی دشمن اصول و مبانی اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مرتضوی شاهرودی با محکوم کردن جنایت فرقه وهابی در جسارت به قبر صحابی بزرگ رسول خداگفت: اینها اگر قدرت پیدا کنند بیش از این جنایت می کنند.
آيت الله مرتضوي شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی، استاد خارج فقه خراسان در پایان درس خود با اشاره به این اتفاق ناگوار بیان داشت: همه رجال عامه و خاصه نسبت به شخصیت و عظمت این صحابی نوشته اند. شخصیت حجر در رجال در فرمایش امیرمؤمنان(ع) است که ایشان اشاره به شهادت حجر کرده یکی در جریان میثم و یکی دیگر در سخنرانی مستقل اشاره کرد به جریان عذرا.

آیت الله مرتضوی بیان داشت: به نقلی، رسول خدا این جریان را اشاره فرموده است عظمت این مرد در جنگ نهروان که میسره لشگر در دست او بود و در جنگ نهروان و جمل هم خیلی فداکاری کرد، روشن است.

وی افزود: زیادبن ابیه روی منبر بود و در حال سخنرانی که  حجر گفت درغگو پایین بیا و چون او پایین نیامد ریگی برایش پرتاب کرد این طور با طاغوت مبارزه کرد، بدون ترس از جان در راه حق ایستادگی کرد.

آیت الله مرتضوی ابراز داشت: معاویه نامه ای به امام حسین نوشت و بی ادبی کرد، امام جوابی فرستاد شما که قاتل حجری چرا این حرف ها را می زنید کسی که قاتل چنان شخصیتی است این‌ها را نباید بگوید.

 وی افزود: در برخی نقل ها معاویه وارد شد عایشه گفت چرا حجر را کشتی که او گفت امت به خطر می افتاد صلاح امت این بود، این جمله را که گفت، عایشه در جواب چنین گفت ای معاویه بدان خودم از رسول خدا شنیدم نسبت به شهدای عذرا که موجب غضب خداوند قرار می گیرد کسی که حجر را بکشد بدان رسول خدا فرمود اهل آسمان از کشتن حجر غضبناک شدند بر این اساس امام حسین(ع) اشاره به شهادت او کرده که معاویه کار بدی کرده است.

استاد عالی حوزه خراسان بیان داشت: با این خصوصیات عده ای که نه اصول دارند و نه فروع و غیر از عناد چیزی ندارند اصولشان خلاف مبانی اسلام و فروعشان بدتر است، دست به چنین جنایتی زده اند، این وهابی ها اگر قدرت پیدا کنند بدتر از این را هم رفتار می کنند./933/پ202/س

ارسال نظرات