۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۶۵۳۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تفرقه میان شیعه و سنی مهم ترین هدف فرقه وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه میاندوآب گفت: اعمال وحشیانه وهابیون موجب وحدت شیعه و سنی می‌ شود چراکه حتی اهل سنت واقعی هم توهین و بی احترامی نسبت به مقدسات دیگر مذاهب را برنمی تابند.
نشست علمي «نقد وهابيت از درون»

حجت الاسلام غلامرضا کبیری، استاد حوزه و دانشگاه میاندوآب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: فرقه ضاله وهابیت همواره از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌ شود چراکه وهابیت برنامه دارند نقشه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر را در کشورهای مسلمانان و در سطح بین‌الملل اجرایی کنند.

 

حجت الاسلام کبیری اظهارکرد: وهابیونی که پیش از این قبر شریف حضرت سیدالشهدا(ع) و نیز مرقد مطهر چهار امام شیعیان را در قبرستان بقیع ویران کرده بودند، هم اکنون به عمل ناپسند نبش قبر حجر بن عدی که از اصحاب پیامبر و از یاران نزدیک حضرت علی(ع) بود روی آورده‌ اند.

 

وی با اشاره به این که در قرآن کریم آمده است که شعائر اسلام باید در جامعه آشکار شود، گفت: تجلی شعائر اسلامی در جامعه به این خاطر است که بشریت به سمت اسلام ناب محمدی حرکت کرده تا وحدت و همبستگی مسلمانان تبلور یابد و وهابیون و دشمنان اسلام با درک این مطلب و برای جلوگیری از گرایش بشریت به اسلام، قصد از میان بردن نماد‌های اسلامی را دارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه میاندوآب با اشاره به نقشه‌های وهابیت در عرصه بین‌المللی اظهارکرد: وهابیت با انجام اعمال خلاف قانون و شرع قصد تخریب چهره اسلام را دارند به‌ویژه این که می‌ خواهد وهابیت را به ‌عنوان دین اسلام به دنیا معرفی کند.

 

وی تاکید کرد: وهابیون و دشمنان اسلام خواهان دور کردن مردم دنیا از اسلام حقیقی بوده به همین جهت ملت ها را نسبت به اسلام بدبین می کنند.

 

حجت الاسلام کبیری با اشاره به این که ایجاد تفرقه و اختلاف میان شیعه وسنی هدف وهابیت است، عنوان‌کرد: وهابی می‌داند که مسلمانان و به ویژه شیعیان تاچه اندازه به نبش قبر و بی‌احترامی به مظاهر اسلامی حساس هستند به همین دلیل تهدید به تخریب مرقد مطهر حضرت رقیه(س) کرده‌اند.

 

وی وهابیون را دست نشاندگان آمریکای جنایت‌کار دانست و گفت: اعمال وحشیانه وهابیون موجب وحدت شیعه و سنی می‌ شود چراکه حتی اهل سنت واقعی هم نسبت به مقدسات دیگران توهین و بی احترامی را برنمی تابند./936/ت302/ش 

ارسال نظرات