۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۳۹۹
حجت الاسلام روحانی:

رییس جمهور نباید به اختیارات قانون اساسی اکتفا کند

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: رییس جمهور نباید تنها به اختیارات قانون اساسی اکتفا کند، رییس جمهور مقام دوم کشور است و می‌تواند در سایه تعامل با سایر قوا، در سایه تعامل با سیاست‌های کلی نظام بسیاری از مشکلات موجود را از طریق تعامل حل و فصل کند.
حجت الاسلام حسن روحاني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن روحانی پس از ثبت نام برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران مطالب زیر را بیان کرد. 

ـ بعید می‌دانم هاشمی بخواهد ثبت نام کند.

ـ اعتقاد دارم در شرف انتخابات مهمی که پیش رو داریم و باید با حضور پرشکوه مردم به یک حماسه سیاسی تبدیل شود هرگونه کلمات تفرقه آور به مصلحت جامعه ما نیست، آن هم افرادی که از دوران مسؤولیت شان چندماه بیشتر باقی نمانده خوب است که احتیاط بیشتری داشته باشند.

ـ بحث هسته‌ای باید از طریق مذاکرات به پایان برسد و من با اجماع آن را به راه درست می‌کشم، راه درست این است که فعالیت هسته‌ای ایران صلح آمیز و زیر نظر آژانس است بنابراین بودن این پرونده در شورای امنیت ملی دلیلی ندارد.


در بسیاری از موارد رییس جمهور به تنهایی قادر به حل و فصل نیست، رییس جمهور رییس شورای امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است و از طریق سازوکار این شوراها می‌تواند حل و فصل کند.

ـ رییس جمهور نباید تنها به اختیارات قانون اساسی اکتفا کند، مقام دوم کشور است و می‌توانند در سایه تعامل با سایر قوا، در سایه تعامل با سیاست‌های کلی نظام و با حضور فعال در مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیاری از مشکلات موجود را از طریق تعامل حل و فصل کند.

ـ برای تورم دو برنامه کوتاه مدت 3ماهه و میان مدت 4ساله دارم.

ـ با ایجاد یک دوره تنفس قادر خواهیم بود که کلیه بنگاه‌های تولیدی را رونق ببخشیم و با گرانی مبارزه کنیم و در زمینه اشتغال تلاش کنیم.

ـ من یک فرد اعتدال‌گرا هستم و همواره با اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل روابط نزدیک و صمیمی و خوب داشتم و همواره در سمت‌هایم از هر دو جناح استفاده کرده‌ام. برای این انتخابات با بزرگان هر دو جناح مشورت کرده‌ام و امیدوارم بتوانم در جذب آرای معتدلین جامعه و هم آنهایی که معتقدند به اعتدال در شرایط فعلی موفق باشم./959/پ202/ج

 

ارسال نظرات