۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۶۵۵۵۴
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

وهابیت وحدت شیعه و سنی را هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تمامی اقدامات استکبار جهانی و انگلیس با هدف جنگ افروزی با ابزار ایجاد تفرقه میان فرق و مذاهب اسلامی صورت می گیرد تا با استفاده از شرایط منافع سلطه گرانه خود در منطقه را تامین کند.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به نبش قبر حجر بن عدی از صحابه پیامبر و حامیان اصلی ولایت امیر المومنین حضرت علی(ع) اظهار داشت: فرقه ضاله وهابیت به سرکردگی استکبار جهانی درصدد است با اقدامات تکفیری خود وحدت و انسجام مذهبی میان امت های اسلامی از جمله شیعه و سنی را از بین ببرد.

 

وی با بیان این که دشمنان از دامن زدن به اختلافات میان اهل تسنن و تشیع بر آن هستند تا اوضاع منطقه و جهان را به نفع خود تمام کنند، تصریح کرد: امت های اسلامی با اعلام برائت از مشرکین و با محکوم کردن جریان های تکفیری باید مواضع قاطعی در برابر اینگونه اقدامات داشته باشند.

 

به گفته این مسؤول، تعرض به مقدسات اسلامی در واقع دست اندازی به عواطف و احساسات مسلمانان و تشیع است و فرقه وهابیت با این اقدام سعی در به چالش کشیدن شیعه در تقابل با اهل سنت دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی فرقه ضاله وهابیت را فرزند خلف رژیم منحوس اسرائیل و انگیلس دانست و خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات استکبار جهانی و انگلیس با هدف جنگ افروزی با ابزار ایجاد تفرقه میان فرق و مذاهب اسلامی صورت می گیرد تا با استفاده از شرایط منافع سلطه گرانه خود در منطقه را تامین کند.

 

وی گفت: نبش قبر در ادیان آسمانی و دین اسلام حرام شمرده شده اجازه انجام آن به هیچ کس داده نمی شود ولی وهابیت جسارت را به حدی رسانده است که به بهانه های مختلف درصدد تخریب نمادهای اسلامی و تعرض به مقدسات دینی برمی آید./936/ت302/ب

ارسال نظرات