۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۵۵۵۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

خدمت در هلال احمر اقدامی خداپسندانه است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با سنگین ارزیابی کردن خدمت در هلال احمر، گفت: کسانی که در این عرصه به خدمت رسانی مشغول هستند باید قدر خود را بدانند و با اخلاص فعالیت کنند چون کاری خداپسندانه را انجام می‌دهند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم، با بیان این‌که نوع خدمات سازمان‌ها و نهادها در کشور متفاوت است، گفت: برخی از خدمات به صورت متقابل است مانند مؤسساتی که کار مردم را پیش می‌برند.
وی ادامه داد: برخی نیز مانند هلال احمر اساساً خیریه‌ای هستند و برای مساعدت و حل مشکلات مردم در شرایط سخت به وجود آمده‌اند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه یکی از ویژگی‌های هلال احمر را آمادگی در همه شرایط دانست و اظهار کرد: این کار نیازمند آموزش‌های لازم در طول سال است تا در مواقع لزوم به بهترین شکل خدمت رسانی کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که اقدامات هلال احمر به دو بخش قبل از حادثه و بعد از حادثه تقسیم می‌شود، ابراز کرد: توجه به آموزش برای پیشگیری قبل از وقوع حادثه یکی از بهترین اقدام‌ها برای ایجاد خسارت کم‌تر است.
وی آموزش‌های عمومی برای کم‌تر شدن خسارات در حوادث احتمالی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از راه‌های جلوگیری ازخسارات استفاده بیشتر از وسائل پیش گیرنده در مکان‌های اجتماع مردم است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت استفاده از نیروهای با صبر و روحیه در هلال احمر تأکید کرد و ابراز داشت: بعد از حادثه اهمیت ویژه‌ای دارد و افرادی باید در صحنه حضور پیدا کنند که روحیه مقاومتی داشته باشند تا به حادثه دیده دلداری و روحیه دهند.
آیت‌الله علوی گرگانی با سنگین ارزیابی کردن کار در هلال احمر، گفت: کسانی که در این عرصه به خدمت رسانی مشغول هستند باید قدر خود را بدانند و با اخلاص فعالیت کنند چون کاری خداپسندانه را انجام می‌دهند./927/پ202/ج

 

ارسال نظرات