۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۶۵۵۵۹
امام جمعه زرند:

خدمتگزار واقعی در چارچوب قانون حرکت می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند با بیان این که خدمتگزاری در قالب قانون معنا پیدا می کند، گفت: خدمتگزار واقعی در چارچوب قانون حرکت می کند.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام رضا کرمی پور،‌ امام جمعه زرند، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: انتخابات تعیین کننده سرنوشت مردم است و زمانی می‏توان ادعای نظام مردم سالاری کرد که مردم خود سرنوشتشان را تعیین کنند.

وی ادامه داد: حکومت های استعماری در رأس آنها آمریکا در ظاهر ادعای مردم سالاری می‏کنند ولی اصل ماجرا با اندکی دقت آشکار می‏شود، به طوری که حتی در انتخاب رییس جمهور، مردم هیچ نقشی ندارند و بازیگری بیش نیستند؛ زیرا رییس جمهور از پیش مشخص شده است.

هستی ایران به برکت اسلام و انقلاب است

حجت الاسلام کرمی پور با اشاره به شعار «جمهوری ایرانی» تصریح کرد: برخی افراد قصد دارند با شعار جمهوری ایرانی وارد عرصه شوند که این نوع ورود با این شعارها زمینه ساز بروز فتنه‏های آینده خواهد بود.

وی همچنین گفت: چیزی جز اسلام نداریم و اگر ایران وجود دارد به برکت این انقلاب و اسلام است و گرنه تاکنون ایران عزیز در دست استعمارگرانی همچون آمریکا و اسراییل پایان یافته بود و فرهنگ ایرانی اصیل جای خود را به فرهنگ غربی بیگانه داده بود.

امام جمعه زرند همچنین خاطرنشان کرد: باید با توجه به معیار های تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به برخی از معیارهای کاندیدای اصلح گفت: پایبندی فرد به انقلاب و ارزش‏ها و همچنین استفاده از خرد جمعی از جمله مهم‏ترین معیارهای کاندیدای اصلح است.

حجت الاسلام کرمی پور با اشاره به انتخابات شورا‏ها افزود: انگیزه‏های جناحی و حزبی نباید شورا را از کار و هدف اصلی خود باز دارد و هدف اصلی شورا‏ها خدمت به مردم است و کسی که وارد این عرصه می‏شود باید متعهد باشد.

وی اظهار داشت: متعهد بودن کاندیدای اصلح یعنی این که تنها برای خود و اطرافیانش کار نکند بلکه به فکر مردم باشد و تخصص و علم و دانش او برای مردم کارساز باشد.

خدمتگزار واقعی در چارچوب قانون حرکت می کند

امام جمعه زرند با بیان این که خدمتگزاری در قالب قانون و نه فراتر از آن معنا پیدا می کند، ابراز داشت: اگر کسی ادعای خدمتگزاری کند و از سوی دیگر قانون شکنی کند، خدمتگزار واقعی نیست.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به پول‏های کلانی که در انتخابات هزینه می‏شود، افزود: پول‏های کلانی که برخی کاندیدا هزینه می کنند وابسته به کجاست؟ اگر پول خود کاندیدا است، پس ساده زیستی فرد به چالش کشیده می‏شود، و اگر وابسته به گروه یا حزب خاصی است، آیا این گروه یا حزب خاص در برابر این کمک‏ها هیچ توقعی ندارند؟

وی در ادامه گفت: اگر نامزدی وابسته به دولت باشد خلاف شرع و قانون است، بیشتر این خرج‏ها خلاف شرع و قانون بوده و باید با دقت بیشتری به این مسأله توجه کرد.

امام جمعه زرند در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط با کشور‏هایی همچون روسیه و چین در قالب قانون اشکالی ندارد، اما ارتباط با کشور‏هایی مانند آمریکا و اسراییل هرگز صورت نخواهد گرفت و اگر بنا به ارتباط باشد باید با صلاحدید رهبری انجام شود./970/ت 302/غ

ارسال نظرات