۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۶۵۵۶۶

حوزه علمیه قرآنی در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از راه اندازی حوزه علمیه قرآنی در شهرستان میاندوآب خبر داد.
حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحد های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: در آینده نزدیک نخستین حوزه علمیه قرآنی استان در شهرستان میاندوآب راه اندازی می شود.

 

وی با بیان این که در مرحله اخذ مجوز راه اندازی از حوزه علمیه قم هستیم، اظهار کرد: طلابی که در این حوزه علمیه مشغول تحصیل شوند ضمن گذراندن دروس حوزوی از برنامه های ویژه قرآنی بهره می شوند به طوری که هنگام فارغ التحصیل شدن از حوزه حافظ کل قرآن خواهند شد.

 

حجت الاسلام مقدم در ادامه با اشاره به تفاهم نامه حوزه علمیه با معاونت امور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای راه اندازی موسسات قرآنی، اظهار کرد: بر این اساس تلاش می شود تا در هر هشت مدرسه علمیه برادران فعال در استان موسسه قرآنی ویژه طلاب ایجاد شود.

 

معاون واحد های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و لزوم اجرای برنامه های قرآنی در مدارس علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمامی مدارس علمیه استان برنامه های قرآنی خاصی برای طلاب در نظر گرفته شده است.

 

وی تلاوت روزانه قرآن، برگزاری کلاس های تجوید و تفسیر با حضور اساتید برجسته، قرائت یک صفحه قرآن قبل از آغاز هر کلاس درسی را از برنامه های قرآنی برای عموم طلاب عنوان کرد و افزود: علاوه بر این کلاس های فوق العاده حفظ و قرائت قرآن کریم در مدارس علمیه استان جهت بهره مندی طلاب برگزار می شود.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی همچنین از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: تا کنون یک دوره تربیت مربی تجوید برگزار شده است.

 

به گفته حجت الاسلام مقدم، یکی از برنامه ای مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در تابستان امسال برگزاری دوره های مربی گری قرآن کریم در سطح مدارس علمیه خواهد بود./ 936/ت302/ب

ارسال نظرات