۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۶۵۵۸۸
رییس ستاد انتخابات کشور:

نام‌نویسی 112 نفر تاکنون/ کاندیداها ثبت‌نام را به روزهای پایانی واگذار نکنند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این که ثبت نام طبق قانون 5 روز بوده و تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: کاندیداها ثبت نام را به روز پایانی واگذار نکنند.
سيد صولت مرتضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدصولت مرتضوی، رییس ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که شورای نگهبان اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور معرفی کند وزارت کشور از طرف رسانه ها اعلام می کند و از آن زمان تبلیغات در چارچوب قانون آزاد است.


مرتضوی با بیان این که هرگونه فعالیتی که شائبه تبلیغات داشته باشد قبل از زمان قانونی خلاف قانون است، گفت: قانون گذار پیش بینی کرده است که برای تخلفات انتخاباتی، قوه قضاییه ستاد پیشگیری از جرم را تشکیل داده است و قانون شعبی را مشخص کرده تا در بخش ها و شهرستان ها به جرائم انتخاباتی رسیدگی کنند و هرکس که شاکی از طرز رفتار کسانی است که خلاف قانون رفتار کرده اند شکایت خود را ابراز کند.


رییس ستاد انتخابات وزارت کشور با اشاره به این که تبلیغات به سه دسته تقسیم می شود، اظهار داشت: دسته نخست استفاده از امکانات عمومی مانند رسانه های عمومی و صداوسیما است و قانون گذار پیش بینی تشکیل شورای تبلیغات به ریاست وزیر کشور را داشته است تا برای همه به صورت عادلانه امکانات تبلیغات پیش بینی شود.


وی بخش های دیگر را استفاده از سالن های دولتی و ورزشی و نیز انتشار بروشور و زندگی نامه داوطلبان ریاست جمهوری اسلامی و تبلیغات میدانی که در قانون انتخابات به طور دقیق مشخص شده دانست.


مرتضوی در خصوص تمهیدات فراهم شده برای رای گیری در خارج از کشور گفت: وزارت کشور با هماهنگی وزارت امور خارجه اقدامات لازمه را داشته و در فرصت مقرر انجام خواهد داد.


وی با تاکید بر این که ثبت نام طبق قانون 5 روز بوده و تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: از کاندیداهایی که ثبت نام را به روز پایانی می گذارند می خواهیم که این کار را انجام ندهند.


گفتنی است، تا کنون 112 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند که دو نفر از آنها زن و یک نفر از اقلیت های مذهبی است./959/پ202/ج

ارسال نظرات