۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۶۵۶۰۶
دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی:

جهان اسلام بیش از هر زمانی نیاز به همگرایی و وحدت دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان این‌که جهان اسلام نیاز به گذر از مرحله امروز و همگرایی و وحدت دارد، گفت: امروز همه مسلمانان وظیفه دارند تا با بهره‌گیری از الگوی علمی و عملی و سیره حضرت رسول(ص) برای جامعه بشری هدایایی را فراهم آورند.
دکتر داود عامري، دبيرکل مجمع جهاني صلح اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داود عامری، دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی، امروز در اجلاس «بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ابراز داشت: نخبگان و اندیشمندان جهان امروز با وجود پیشرفت‌های بزرگی که در عرصه علوم مختلف بدست آورده‌اند، هنوز نتوانسته‌اند با ترسیم رابطه انسانی و احترام آمیز راه به سوی صلح و آرامش واقعی پیدا کند و این ناکامی به جهت شرایط نا مناسب است.

وی در ادامه بیان داشت: عده‌ای سعی در پوشاندن حقایق تعالی‌بخش ادیان الهی می‌کنند تا بتوانند با اندیشه‌های دین هراسی و پیامبر ستیزی از نشر آموزه های دینی جلوگیری کنند.

عامری عنوان کرد: همه انسان‌های منصف با اندکی آگاهی در خصوص آموزه‌ها، سیره و منش پیامبر(ص) به این حقیقت اذعان دارند که پیامبر اسلام(ص) نه تنها فرستاده خدا برای مسلمانان، بلکه نبی رحمت برای تمام انسان‌های زمین است که به همین خاطر یکی از صفات ایشان رحمت للعالمین است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با تأکید بر این‌که الگوی عملی و علمی نبی مکرم اسلام(ص) در برخورد، بر پایه عدالت، منطق، جذابیت و اقناع بر اساس تعامل و گفت و گوی مقابل است، ابراز داشت: ایشان برخورد فیزیکی و شدت عمل را به‌عنوان آخرین گزینه، آن هم برای دفاع و حراست از کیان انسانی و اسلامی روا می دارد.

وی با اشاره به این‌که همگان می‌دانیم با توجه به وضعیت جهان امروز به‌ویژه جهان اسلام بهترین شیوه برای ایجاد ارتباط تمسک به الگوی جهان اسلام است، عنوان کرد: بنابراین کمیته ملی اجلاس کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و از حضور همه نخبگان، اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام تشکر می‌کنم.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان این‌که جهان اسلام نیاز به گذر از مرحله امروز و همگرایی و وحدت دارد، ابراز داشت: امروز همه ما مسلمانان به‌عنوان پیروان نبی خاتم(ص) وظیفه داریم تا با بهره‌گیری از الگوی علمی و عملی و سیره این بزرگوار برای جامعه امروز بشری هدیه‌هایی فراهم آوریم./956/پ202/ج

ارسال نظرات