۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۶۵۶۱۶

تجمع اعتراض آمیز مردم زاهدان در پی هتک حرمت مرقد حجربن عدی

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان، دانشگاهیان و بازاریان زاهدانی در اعتراض به هتک حرمت قبر حجربن عدی تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.
تجمع اعتراض آمیز مردم زاهدان در پی هتک حرمت مرقد حجربن عدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، در پی اهانت تروریست های تکفیری به ساحت مقدس صحابی رسول اکرم (ص)، مردم شیعه و سنی زاهدانی در قالب "جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی" امروز با راهپیمایی و تجمع مقابل مسجد جامع این شهر ضمن اعلام محکومیت خشم و انزجار خود را از این اعمال اعلام داشتند.

 

این راهپیمایی ساعت 10 صبح از مقابل حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) آغاز و به مسجد جامع ختم شد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر وهابی" صدای اتحاد و همدلی شیعه و سنی در این خطه از کشور را به گوش جهانیان جهانخوار رساندند.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه امام جماعت مسجد المهدی و مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنرانان اهل تشیع و تسنن در این تجمع اقدام تروریستها را که ناشی از ذلالت آنها است را محکوم کرده و اعلام آمادگی خود را برای مقابله با هجمه های فرهنگی و سیاسی دشمنان اسلام اعلام داشتند.

 

لازم به ذکر است در این تجمع استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده ولی فقیه در استان بیانیه مشترکی را صادر کردند که در بخشی از این بیانیه آمده است:حادثه دردناک اهانت به مزار مطهر صحابه بزرگوار پیامبر اسلام حجربن عدی از سوی عناصر وابسته به استکبار جهانی و اسرائیل موجب تاسف و تاثر همه پیروان راستین آیین رسول الله شده است.

 

نحوه تخریب، اهانت و نبش قبر این عزیز نشان از دست های پشت پرده ای می دهد که اطاق فکر آن در آمریکا و اسرائیل قرار دارد. آمریکا و اسرائیل جنایتکار بدانند که با توهین به ساحت مقدسات اسلام، میزان خشم و نفرت مسلمانان جهان را بیشتر و عرصه را بر خود تنگ تر خواهند کرد.

 

این تجمع با قرائت قطعنامه جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و شعارهای الله اکبر و تکبیر حاضرین به پایان رسید./940/پ202/ب

ارسال نظرات