۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۶۵۶۶۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ افتتاح کتابخانه عمومی در دزفول با حضور آیت الله شفیعی، بیانیه دانشگاه های خوزستان در محکومیت هتک حرمت به مرقد حجر بن عدی و همایش فاطمه و فرهنگ ولایی در اندیمشک از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
عناوين چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیین کلنگ زنی ساخت پروژه 700 واحدی تعاونی مسکن مهر و بهره برداری از پروژه 68 واحدی مسکن مهر بسیجیان در منطقه کیان شهر اهواز با حضور سیدخلف موسوی، مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان  و سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان به زمین زده شد.

در این آیین سید خلف موسوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنانی از تلاش های دست اندرکاران این تعاونی ها قدردانی کرد و نیاز مردم استان خوزستان به ویژه جوانان اهوازی را به چنین تعاونی هایی ضروری دانست.

وی به وضعیت تعاونی ها اشاره کرد و گفت: در استان خوزستان تا سال 84 تعداد چهار هزار و 700 تعاونی تشکیل شده بود اما در دولت های نهم و دهم این رقم به بیش از 11 هزار تعاونی رسید.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در حال حاضر 11 هزار و 303 تعاونی در خوزستان فعال هستند، افزود: بر این اساس خوزستان جزو 3 استان برتر کشور از نظر تعداد تشکیل تعاونی است.

موسوی افزود: در استان خوزستان بیش از 50 هزار واحد مسکن در قالب تعاونی در حال ساخت است که با توجهی که دولت در این بخش دارد امیدواریم با آغاز به کار این واحد ها قیمت مسکن در استان کنترل شود.

در پایان این مراسم، حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با تقدیر از اعضا و هیأت مدیره تعاونی مسکن بسیجیان ابراز امیدواری کرد: افتتاح پروژه های مسکن مهر بسیجیان تاثیر مثبتی در کاهش قیمت مسکن در اهواز داشته باشد.

گفتنی است: پروژه 68 واحدی مسکن مهر بسیجیان اهواز به صورت دو طبقه و چهار واحدی ساخته و تحویل اعضا شدند. همچنین پروژه 700 واحدی تعاونی مسکن بسیجیان اهواز در قالب ساختمان های چهار طبقه ساخته خواهد شد.

افتتاح کتابخانه عمومی در دزفول با حضور آیت الله شفیعی

 کتابخانه عمومی مهتاب با مساحت 130 متر مربع و زیربنای 120 متر مربع با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال تعمیر و تجهیز شد و سه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افتتاح شد.

کتابخانه عمومی مهتاب به عنوان تنها مکان فرهنگی در شهر شمس آباد از توابع شهرستان دزفول می باشد که ساختمان آن توسط شهرداری شمس آباد به نهاد کتابخانه های عمومی اهداء شد.

این کتابخانه عمومی دارای بخش‌های مخزن، امانت کتاب، بخش مرجع، سالن‌ مطالعه، جستجوی کتاب، نمایه نشریات، نشریات و مجلات می باشد.

 لازم به ذکر است، کتابخانه عمومی مهتاب برنامه‌ های فرهنگی ویژه ای را در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته‌ است.

 بیانیه دانشگاه های خوزستان در محکومیت هتک حرمت به مرقد حجر بن عدی

جامعه دانشگاهیان دانشگاه های اهواز در بیانیه ای تخریب، نبش قبر و هتک حرمت «حجر بن عدی» از یاران پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را محکوم کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: خوارج معاصر بار دیگر، در قامت و لباس تکفیری های وهابی مسلک که پرورش یافته اسلام سعودی و آمریکایی هستند، در طرحی مشترک برای ایجاد اختلاف بین مسلمین و جریحه دار کردن احساسات مسلمانان، دست به اقدامی نابخردانه و غیر انسانی زده و به مزار متبرکه یار و یاور پیامبر و از حواریون امام علی(ع) تعدی و تجاوز نموده و جنازه این شهید بزرگوار «حجر بن عدی» را که پس از 14 قرن سالم مانده بود، مورد سرقت قرار دارند.

اقدامی شنیع و غیرانسانی که از سوی تروریست‌های تکفیری که تقید به هیچ آینی جز تبعیت محض از خوی حیوانی خود ندارند به وقوع پیوسته است. تروریست‌های مزدوری که در پرورشگاه‌های تروریستی آمریکا و اسراییل در سرتاسر دنیا پرورش یافته و امروز برای مقابله با حکومت مردمی سوریه مقاوم، به کشور سوریه گسیل شده‌اند که از هیچ حربه‌ کثیفی برای به ثمر رسیدن طرح شکست خورده اسراییلی ـ سعودی در ساقط کردن حکومت مردمی بشار اسد امتناع نمی‌کنند. متحجرینی که دیروز بقیع را با خاک یکسان می‌کردند، امروز به شکلی سازمانی‌تر، در لباس ارتش آزاد سوریه و با حمایت‌های بی‌دریغ غرب و خاصه ترکیه و قطر و رژیم مرتجع سعودی به دنبال تخریب چهره‌های نورانی صدر اسلام هستند.

سازمان ملل آمریکایی که روزانه به بهانه‌های مختلف از حقوق بشر تا حقوق حیوانات و همجنس بازان علیه کشورهای که در دامنه استکباری امریکا تعریف نشده‌اند، بیانیه و قطعنامه صادر می‌نماید، چه شده است که در برابر این اقدام شنیع و ددمنشانه تروریست‌های مشرک در هتک حرمت مقدسات و تعرض به اماکن مقدس مسلمانان که میراث معنوی جهانی‌اند در سوریه و اردن، باز سیاست دیکته شده یعنی سکوت را اختیار کرده است.

آقای بان کی مون، آیا مسلمانان میانمار که این روزها در آتش تعصبات خشن بودایی‌ها باز به شکلی فجیع سوزانده می‌شوند، در دایره جامعه جهانی تعریف نمی‌شوند؟ آیا وقت آن نیست اندکی هم که شده این داعیه‌داران حقوق بشر به خود بیایند و به این روند جهانی و سریع اسلام‌ستیزی و به طور ویژه شیعه‌کشی در جهان پایان دهند.

ما جامعه دانشگاهیان دانشگاههای اهواز، با محکوم کردن حادثه غم‌بار و تلخ تخریب آرامگاه صحابی جلیل‌القدر، حجر بن عدی و اهانت به پیکر این بزرگوار و آتش زدن حرم مطهر جعفر بن ابیطالب توسط مشرکان تکفیری، از تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به طور ویژه از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مسؤول و آزاد می‌خواهیم واکنش لازم را نشان داده و از تکرار این گونه اقدامات تفرقه‌انگیز جلوگیری کنند.

در آخر با عرض تسلیت این مصیبت عظیم به محضر صاحب‌الامر امام زمان روحی الفدا و رهبری عظیم‌الشأن آمادگی خود را برای کفن‌پوش شدن برای دفاع از مرزهای اعتقادی‌مان اعلام می‌داریم و به تمامی مستکبرین به خصوص ذلیلان حقیر تکفیری هشدار می‌دهیم ما این جنایتتان را فراموش نخواهیم کرد و تاوان این جسارت را حتماً با هلاکت خود در زیر خشم‌های مقدس مسلمانان باید پس دهید.

برگزاری همایش فاطمه و فرهنگ ولایی در اندیمشک

حجت الاسلام سعید علیپور، رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک در همایش فاطمه(س) و فرهنگ ولایی که با حضور اساتید و مسؤولان مؤسسات قرآنی، فعالان فرهنگی و مداحان اهل البیت (ع) برگزار شد، گفت: حمایت ملت ایران از ولی فقیه برگرفته از رفتار حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا (س) معلم ولایتمداری است، ابراز داشت: تبیین لزوم وجود ولی فقیه در جامعه اسلامی بسیار مهم و مبلغان آن به نوعی به تبلیغ فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه می پردازند.

حجت‌الاسلام‌ علیپور در پایان بر ضرورت تبیین ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی تاکید کرد./9464/پ203/غ

ارسال نظرات