۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۶۸۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

هتک حرمت مقدسات، بازی با اعتقادات جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: جنایتی که مزدوران تحت حمایت رژیم صهیونیستی در سوریه انجام دادند، بازی با اعتقادات عموم مسلمانان جهان بود.
حجت الاسلام علي انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به راهپیمایی سراسری ملت ایران در محکومیت هتک حرمت مقدسات دینی از سوی تروریست های وابسته به غرب در سوریه اظهار داشت: جنایتی که از سوی مزدوران و تروریست‌های تحت حمایت رژیم صهیونیستی در سوریه واقع شد، در حقیقت بازی با اعتقادات عموم مسلمانان جهان بود.


وی با بیان این‌که جنایت نبش قبر صحابه گرانقدر پیامبر اسلام(ص) نمایانگر خوی وحشی‌گری و ضدانسانی تروریست های به ظاهر مسلمان است، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، این واقعیت است که مسلمان واقعی هیچگاه فعل حرام انجام نمی دهد و نبش قبر نمی کند، بنابراین نتیجه این است که تروریست ها و شورشیان داخلی سوریه به هیچ دینی و اعتقادی وابستگی ندارند.

 

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که گروه های سلفی و تکفیری در سوریه ساخته و پرداخته انگلیس و آمریکا برای تفرقه افکنی میان مسلمانان هستند، افزود: اگر تا دیروز برخی از علمای اسلام در انحراف عقیدتی این گروه های ضاله شک داشتند، امروز با این جنایت ثابت شد که اینان اگر قدرت پیدا کنند، حتی به مرقد مطهر پیامبر اسلام(ص) نیز رحم نخواهند کرد.

 

امام جمعه جلفا با تأکید بر این‌که این حادثه تلخ فرصتی برای همگرایی و وحدت امت اسلامی علیه سلفی‌گری، تکفیری‌ها و وهابیت است، گفت: دیگر زمان آن رسیده که امت واحده اسلام بر مبنای هدف مشترک برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی متحد شوند، از سوی دیگر تروریست‌های داخلی سوریه بدانند که نتیجه هتک حرمت به مقدسات ضلالت دنیا و خسران آخرت است.

 

وی با بیان این‌که این‌گونه اقدامات نهایت خباثت تروریست های تشنه به خون مسلمانان است، گفت: رفتار دوگانه غرب به ویژه آمریکا و انگلیس در برابر این جنایت نیز قابل توجه است، ضمن این‌که سکوت مرگبار سران برخی از کشورهای مرتجع عربی منطقه اوج شرم‌ساری برای آنان را به همراه دارد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با محکوم کردن هتک حرمت به اماکن متبرکه مسلمانان تاکید کرد: توطئه شوم وهابیت تنها با وحدت، بصیرت و اتحاد امت اسلامی به ویژه برادران اهل تشیع و تسنن خنثی می‌شود، در چنین شرایطی نیاز اصلی امت اسلامی تأکید بر مشترکات دینی و مقابله با انحرافات است.

 

حجت الاسلام انتظاری در پایان خواستار اعلام نفرت و انزجار عموم مسلمانان اعم از شیعه و سنی در اعتراض‌ به هتک حرمت مقدسات دینی جهان اسلام شد و گفت: اگر امروز جلوی چنین تحرکاتی گرفته نشود، فردا معلوم نیست این بی‌دینان چه جنایات دیگری را مرتکب شوند./935/ت302/ب

ارسال نظرات