۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۶۵۷۶۷
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

هدف دشمن از توهین به مقدسات ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دشمن آمده تا در این فضا جنگ فرقه ای و مذهبی راه بیاندازد که حمله به قبور و هتک حرمت به مقدسات دینی از این نقشه ها است و هدف آن حمله به نقاط حساس است که همه بیایند و سود آن به جیب آمریکا برود.
هدف دشمن از توهین به مقدسات ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سید محمد مرتضوی شاهرودی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، شب گذشته در گردهمایی مداحان شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهرستان با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نباید هر کسی بیاید و در این انتخابات کاندیدا شود این راهکار را دشمن برای براندازی نرم نظام طراحی کرده است و این مسئله بسیار خطرناک است.

وی افزود: یکی از ویژگیهای مسلمانان واقعی این است که با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشد و مهم ترین شاخص آن خداشناسی است و شرط اول آن شناخت درست دشمن یا دشمن شناسی است و اینکه چطور در هر زمینه ای باید با دشمنان روبرو شویم.

حجت الاسلام مرتضوی شاهرودی ادامه داد: گاهی دشمنان از درون جامعه خودمان هستند انسان باید تلاش کند در زمین دشمن بازی نکند که البته عده ای هم نادانسته این کار را انجام می دهند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

عضو هیأت علمی دانشکده الهیات شهید مطهری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دنیای سیاست لحظه لحظه متاثر از تحلیل شرایط است یعنی عناصر تاثیرگزار آن یک دفعه تغییر می کنند که در اصول تحلیل سیاسی خواندن نقشه مهم ترین کار است.

حجت الاسلام مرتضوی شاهرودی با بیان این که دشمنان لحظه به لحظه وضعیت ما را رصد می کنند تصریح کرد: تاثیرگزار ترین عامل یا دشمن ما در انتخابات آمریکا است که خود این نشان می دهد که حوادث سیاسی یک دفعه به وجود نیامده و رشد پیدا نکرده اند این نقشه ها سالها قبل طراحی شده و مرحله به مرحله جلو می رود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای استراتژیک دشمنان برای رسیدن به اهدافشان سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: انگار دشمنان تا به این هدفشان نرسند این موضوع را رها نمی کنند.

وی افزود: دشمنان ابتدا فکر می کردند با حمله نظامی این کار تمام می شود ولی این طور نشد و سقوط نظام اسلامی به بن بست رسید.

حجت الاسلام مرتضوی شاهرودی افزود: هدف و حرف امام خمینی (ره) این بود که ما آمریکا را زیر پا می گذاریم و این خود یک هدف استراتژیک بود اما متاسفانه بعد از امام (ره) این سیاست تغییراتی کرد و عده ای هم راه امام را در این زمینه ادامه ندادند.

وی بیان داشت: در یک دوره ای کاری کردند که دولت ایران رسما اعلام کرد که در ایران دو نوع حکومت وجود دارد یکی دنباله رو ولی فقیه است که با مردم کاری ندارد و دیگری ریاست جمهوری است که با اعتمادسازی جلو می رود.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هنوز انتخابات در کشور ما قابل پیش بینی نیست برای اینکه اکثریت رای دهندگان جمعیت خاکستری هستند که تصمیم گیری آنان غیرقابل پیش بینی است.

حجت الاسلام مرتضوی شاهرودی افزود: حزب ها هنوز به معنای واقعی در کشورمان به وجود نیامده اند تا بتوانند در انتخابات مردم را به صحنه بیاورند.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: باید مردم را روشن کرد به کسی رای ندهند که در زمین دشمن بازی می کند و باید آنها را بیدار کرد که کجا ایستاده ایم و کجا داریم می رویم و توده خاکستری نباید فریب بخورد.

حجت الاسلام مرتضوی شاهرودی با اشاره به ظهور جریان انحرافی گفت: حلقه انحرافی این موضوع را مطرح کرد که عصر غیبت به پایان رسیده است و الان هم عصر ظهور است پس ما به مرجع تقلید و ولی فقیه احتیاج نداریم و مستقیم به امام زمان (ع) احتیاج داریم و این حلقه هم روحانیت ستیز و هم مرجع تقلیدستیز است و می خواست به نوعی ریشه دین را بزند.

وی در پایان با اشاره به تاثیر عمیق و نقش مهم ایران در منطقه اظهار داشت: الان دشمن آمده تا در این فضا جنگ فرقه ای و مذهبی راه بیاندازد که حمله به قبور و هتک حرمت به مقدسات دینی از این نقشه هاست و هدف آن حمله به نقاط حساس است که همه بیایند و سود آن به جیب آمریکا برود./901/پ202/ب

ارسال نظرات