۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۶۵۸۱۲
امام جمعه کیش:

روحانیت با نگرشی عمیق مسائل سیاسی را برای مردم تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کیش گفت: روحانیت باید با نگرشی عمیق و بدون حب و بغض مسائل سیاسی را برای مردم تبیین کند.
امام جمعه کيش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی، امام جمعه جزیره کیش، ظهر امروز در مدرسه علمیه محمودیه کرمان گفت: با توجه به آیه 122 سوره توبه وظیفه طالبان علم دین کسب فهمی عمیق در مسائل و معارف دین اسلام است.

امام جمعه جزیره کیش افزود: فهم عمیق باید در همه مسائل وجود داشته باشد و روحانیت در خود به گونه ای جامعیت را داشته باشند و یکی از مسائل مهمی که درک آن جدای از دین نیست مسأله مهم سیاست و حکومت داری است.

وی با استناد به برخی آیات قرآن گفت: با توجه به پیام قرآن، باید با عملکرد خود پاسخ های خوبی در پیشگاه خداوند داشته باشیم و هر سخنی را نپذیریم اما با این حال نباید گوش خود را بر روی مسائل اطراف خود ببندیم که سیره علما هم همین بوده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که اولوالالباب یاد شده در قرآن خردمندانی بزرگ هستند، ابرازداشت: لبیب و خردمند کسی است که عمق وقایع و حوادث را می فهمد.

شخصیت انسان در دوران نوجوانی و جوانی شکل می گیرد

حجت الاسلام علیدادی با مخاطب قرار دادن طلاب جوان اظهارداشت: شخصیت انسان هرگونه که در جوانی شکل گرفت تا پایان عمر هم به همان شکل عمل می کند و این مسأله بیانگر حساسیت دوره های نوجوانی و جوانی است.

امام جمعه کیش بابیان این که طلبه باید در جوانی مسیر زندگی خود را مشخص کرده و به خوبی درس بخواند و پایه های علمی و فکری خود را قوی کند، عنوان کرد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه شود، اینکه همسری خوب برای آینده است که این انتخاب در تحصیل، دین و ایمان طلبه تأثیر گذار است.

روحانیت باید در تحلیل سیاسی خود بدون حب و بغض عمل کند

وی با اشاره به این که طلاب باید مباحث سیاسی را بدون حب و بغض تحلیل کنند، خطاب به آنان بیان داشت: همانگونه اسلام دنیا و آخرت مردم را با توصیه هایش مدیریت می کند کارشناسان اسلام نیز باید مدیر اراده مردم باشند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون برخی رابطه روحانیت و سیاست را نفی کرده اند، اما هماهنگونه که در ابتدای انقلاب نظریه این افراد شکست خورد اکنون نیز با شکست روبرو می شوند.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه زادگاه این تفکر انحرافی مسیحیت است، گفت: در مقطعی از زمان مسأله جدایی دین از سیاست در مسیحیت مطرح شد که نه تنها این نظریه در آن دوران موفقیت آمیز بود بلکه تاکنون نیز بر این نظریه را باور دارند.

امام جمعه جزیره کیش با بیان تفاوت اسلام و مسیحیت ابراز داشت: دین مسیح به سبب تحریف شدن نیازگوی امروز بشر نیست، در صورتی که اسلام پاسخگوی نیازهای بشریت در دوران های گوناگون است.

قدرت نظامی کنونی کشور نشأت گرفته از عمل به آیات جهاد قرآن است

وی پیروزی در 8 سال جنگ تحمیلی را نشأت گرفته از عمل به آیات قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت های کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه سلاح های جنگی مرهون عمل به این آیات است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: زمانی برای جلوگیری از حمله جنگنده های عراقی موشک نداشتیم و از ضد هوایی استفاده می کردیم اما اکنون موشک های بالستیک را تولید می کنیم.

حجت الاسلام علیدادی با بیان ضرورت عمل به آموزه های اسلام در زمینه های گوناگون ابراز داشت:  اگر در همه عرصه به اسلام عمل شود دستاورد های بی بدیلی از سوی خداوند متعال نصیب کشور خواهد شد.

نزدیک ترین شخص به گفتمان انقلاب دارای اصلحیت است.

امام جمعه کیش با اشاره به اهمیت مقام ریاست جمهوری گفت: رییس جمهوری باید برای آینده مملکت انتخاب شود که نزدیک ترین شخص به گفتمان انقلاب باشد و در این راستا مدیران دیندار و با تقوا را برای اداره امور برگزیند؛ روحانیت در این مسیر می تواند با توجه به شناختی که از دین و مردم دارد یاری گر رییس جمهور باشد.

وی با بیان گفتمان های مختلف و تحلیل آنها خاطرنشان کرد: با تحلیل گفتمان ها و شناخت گفتمان انقلاب می توان به فرد اصلح رسید و روش تحلیل گفتمان ها از تحلیل احزاب و افراد آسان تر است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به گفتمان انقلاب تصریح کرد: دفاع از ولایت و رهبری، اسلام، ارزشها و شهدا رسالت روحانیت امروز است و مفاد و ارکان گفتمان انقلاب هستند.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به گفتمان اصلاحات گفت: برخی تحت گفتمانی قصد اصلاح کشور را دارند که در جای خود خوب است، اما این سوال که «گفتمان انقلاب قصد اصلاح ندارد؟» را سبب می شود پی ببریم اینگونه اصلاحات در چهار چوب گفتمان انقلاب شکل نمی گیرد.

روحانیت در خط مقدم دفاع از حق قرار دارد

 امام جمعه کیش با بیان شواهد تاریخی گفت: طبق شهادت مکرر تاریخ روحانیت همواره در تلاش برای دفاع از جبهه حق بوده و در این راه جانبازی ها کرده اند که نهضت تنباکو و مشروطه شواهد بیانگر این حقیقت است.

وی افزود: درجاهایی که روحانیت سبب پیروزی جبهه حق را فراهم کردند کسانی با تحویل گرفتن این کار مسیر را تغییر داده و به طوری که در مشروطه کار را به حبس، ترور و اعدام شیخ فضل الله نوری رساندند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای تشخیص فرد اصلح می توان به سخنان رهبر معظم انقلاب و بررسی سابقه افراد در صحنه و گفت و گو ی بدون غرض مراجعه کرد که در سیره بزرگانی همچون عبدالعظیم حسنی که عقائد خود را به معصومین عرضه کرد مشورت گرفتن از انسان های خبره و با تقوا قابل مشاهده است/9704/پ202/غ

ارسال نظرات