۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۶۵۸۴۱
به همت سازمان اوقاف و امور خیریه؛

همایش بزرگ مبلغان طرح آرامش بهاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ مبلغان طرح آرامش بهاری سال 92 وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
طرح آرامش بهاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ مبلغان طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 92 پیش از ظهر امروز در سالن‌ همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

بیش از 9 میلیون نفر در خیمه‌های معرفت حاضر شدند

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام علی محمدی،‌ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرصت‌های فراهم شده از سوی نظام اسلامی برای تبلیغ بیان کرد: ما در یک فرصت استثنایی به سر می‌بریم  و باید از این فرصت استفاده کنیم، بعد از چهارده قرن و بعد از 124 هزار پیامبر و پس از سختی‌های فراوان نظام و جمهوری اسلامی به دست ما رسیده است و این موقعیت قابل استفاده‌ای است.

وی بیان کرد: اوقاف متولی تبلیغ در تمام کشور نیست، بلکه تبلیغ در بقاع و امام‌زاده‌ها را در اختیار گرفته است و برای موفقیت در این نکته همه عزیزان و کارشناسان تبلیغ دور هم جمع شوند و صادقانه و برنامه‌ریزی شده کار کنند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: از طرح آرامش بهاری اظهار رضایت بسیاری انجام شد همچنین در ادامه این طرح بحث حفظ،‌ آشنایی و انس با قرآن یکی دیگر از طرح‌های مورد استقبال سازمان اوقاف است که تلاش‌هایی در این زمینه در حال پی‌گیری است.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گفت: بیش از 69 ملیون نفر زائر در امام‌زادگان حاضر شدند که این جمعیت قابل توجهی است و این امر ظرفیت بالایی برای کار فرهنگی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در لحظه تحویل سال در امام‌زادگان و بقاع متبرکه ابراز کرد: بیش از  9 ملیون نفر در خیمه‌های معرفت حاضر شدند و سؤال‌های خود را مطرح کردند اما نباید راضی و مغرور شد، دشمنان اکنون برای مخاطبان میلیاردی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

طرح نشاط معنوی از ابتدای تابستان برگزار می‌شود

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام احمد شعبانی، مدیر کل اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از دو هزار روحانی در اعزام مبلغ امسال حضور داشتند و طرح آرامش بهاری طرحی حماسی بود که نتیجه آن  در رسانه‌ها و در میان مردم بازتاب داده شد.

وی با اشاره به بخش خیمه‌های معرفت طرح آرامش بهاری ابراز کرد: در بخش آرامش بهاری در خیمه‌های معرفت سه بخش مشاوره کودکان،‌ پرسش و پاسخ و سخنرانی چند رسانه‌ای برای مخاطبان مختلف ارائه می‌شد.

مدیر کل اداره امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده طرح نشاط معنوی از ابتدای تابستان تا یک هفته بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود.

بهترین و مفید‌ترین کار یک طلبه تبلیغ است

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین قوامی، مبلغ نمونه طرح آرامش بهاری ابراز کرد: طلاب وظایف زیادی بر عهده دارند و یکی از این وظیفه‌ها استفاده از فرصت‌ها است،‌ طلاب باید شکرگزار نعمت طلبگی و سپس شکرگزار امر تبلیغ باشند.

وی با تبیین این نکته که فرصت‌های تبلیغی در محرم عمومی است که برخی این فرصت را به جان خریدند و برای تبلیغ رفتند، ابراز کرد: ‌بهترین و مفید‌ترین کار یک طلبه تبلیغ است و بهترین روزی وی هم از این راه تأمین می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از مبلغان نمونه و برجسته طرح آرامش بهاری تقدیر شد./914/پ202/پ

ارسال نظرات