۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۶۵۸۵۶
مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری:

تعلیم و تربیت مهم‎ترین وظیفه حوزه علمیه در برابر جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری مهم‎ترین و اساسى ترین کار حوزه علمیه در جامعه را تعلیم و تربیت دانست و گفت: از نگاه اسلامی انسان‌ها هرگز فارغ‌التحصیل نمی‌شوند و همواره در حال یادگیری هستند؛ چنانچه انسانی را با تعلیم و تربیت بتوان از انحراف نجات داده او را احیا کنیم گویا بشریت را نجات داده‌ایم.
حجت الاسلام احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سید محمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز، در آیین تجلیل از اساتید و مدیران حوزه های علمیه این استان با اشاره به اینکه جایگاه حوزه جایگاه انبیا است، بیان داشت: مسؤولیت و سنگینى بار رسالت طلبه و روحانی همچون مسؤولیت بزرگى است که خداوند بر دوش پیامبراسلام(ص) نهاد و به او فرمان «فاستقم کما امرت» داد.

 

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری اصلى ترین، مهمترین و اساسى ترین کار حوزه در جامعه را تعلیم و تربیت دانست و گفت: معلمى در حوزه یک معلمى فعال، مسؤول، دلسوز، پویا و طبیب گونه است که اگر شاگرد نمى تواند در کلاس حاضر شود یا درسى را بفهمد، مشکل او را جویا مى شود و آن را برطرف مى کند.

 

وی به تبیین تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: از نگاه اسلامی انسان‌ها هرگز فارغ‌التحصیل نمی‌شوند و همواره در حال یادگیری هستند و چنانچه انسانی را با تعلیم و تربیت بتوان از انحراف نجات داده او را احیا کنیم گویا بشریت را نجات داده‌ایم.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: در کنار کمیت‌های آموزشی و پژوهشی نباید از کیفیت‌ها نیز غافل شد؛ چرا که در این صورت در بررسی و حل مسائل جامعه و در واقع نتایج تلاش‌ها گام برداشته‌ایم.

 

امام جمعه فرخشهر خاطرنشان کرد: از جامعه بصیر و علمی کشور انتظار می‌رود با درک صحیح از شرایط ملی و بین‌المللی با ایجاد وحدت و همدلی در میان آحاد مردم با خلق حماسه عظیم سیاسی و اقتصادی و مشارکت پرشور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و حرکت در مسیر توسعه در تحقق آرمان‌ها و استراتژی‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش تلاش کنند.

 

حجت الاسلام احمدی جایگاه تعلیم و تربیت و نیز معلمی را در دین مبین اسلام جایگاهی رفیع خواند و اظهار داشت: از حضرت امام صادق(ع) روایت است که «خداوند خون شهیدان را در قیامت با مرکب عالمان می سنجد»؛ از این رو معلمی افتخاری است که نصیب ما شده که رسالت پیامبران الهی بوده است.


حجت الاسلام احمدی با سخنی از شهید رجایی درباره اهمیت و جایگاه معلم گفت: این شهید بزرگوار اعتقاد دارد که اگر کسی معلم خوبی باشد و به کار دیگری بپردازد، خیانت کرده است.


وی با قدردانی از خدمات اساتید و مدیران حوزه های علمیه استان ابراز امیدواری کرد که استادان متعهد و طلاب آگاه اهتمام خود را برای رشد و تعالی جامعه اسلامی ایران قرار دهند./9457/پ202/غ

ارسال نظرات