۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۱۶۵۹۵۳

تأکید امام جمعه شمال غرب شیراز به انجام فعالیت‎های فرهنگی در استان فارس

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شمال غرب شیراز با تأکید بر انجام فعالیت‎های فرهنگی در این استان، گفت: در مسائل فرهنگی باید فعالیت زیادی صورت بگیرد، اخیرا نیز کارهای خوبی صورت گرفته ولی این فعالیت‎ها کم بوده و باید نسبت به این مسائل در کشور به ویژه استان فارس تلاش بیشتری صوت گرفته و توجه شود.
مبلغان حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام مجدالدین تجرد، امام جمعه شمال غرب شیراز شب گذشته در جمع طلاب استان فارس مقیم قم به بیان صفات مؤمنان اشاره کرد و گفت: پاک بودن قلب یکی از صفات مؤمنان است، قلب پاک، علم سالم را دریافت میکند.

وی ادامه داد: اگر انسان تقوا نداشته باشد علمش افزونبر اینکه برای او سودی نخواهد داشت، بلکه برای او آسیب و زیان میرساند، تلاش باید در جهت تزکیه نفس باشد و کسانی که علمشان پاک باشد میتوانند برای جامعه مفید باشند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر علم انسان از منبع پاک باشد نمیتواند برای جامعه سودمند باشد، علم و قلب پاک مکمل یکدیگر هستند و وقتی کنار یکدیگر قرار میگیرند انسان لایق و سودمند تربیت میشود.

امام جمعه شمال غرب شیراز با بیان اینکه انسان باید نسبت به انجام عبادات شوق داشته باشد، اظهار داشت: وقتی فرد روزه میگیرد یا نماز میخواند باید سعی کند تمام این عبادات با اشتیاق و ذوق صورت بگیرد.

وی افزود: اکنون که در آستانه ماه رجب هستیم و پس از آن شعبان است باید سعی کنیم در این ماهها خودمان را برای ماه رمضان آماده و تربیت کنیم؛ باید قدر این ماههای شریف را دانست و به گونهای برنامهریزی کرد که حداقل یک روز از این ماهها را روزه گرفت، اگر شوق واقعی نباشد انسان نمیتواند از انجام عبادت لذت ببرد.

حجتالاسلام تجرد با تأکید بر نماز اول وقت، اظهار داشت: نمازی که فرد میخواند باید همراه با خوف باشد چرا که انسان هنگام نماز در برابر فردی میایستد که تمام هستی را آفریده است؛ حتی ائمه(ع) وقتی برای نماز میایستادند رنگشان تغییر میکرد.

امام جمعه شمال غرب شیراز در ادامه به مسائل فرهنگی استان فارس اشاره کرد و گفت: در مسائل فرهنگی باید فعالیت زیادی صورت بگیرد، اخیرا نیز کارهای خوبی صورت گرفته ولی این فعالیتها کم بوده و باید نسبت به این مسائل در کشور به ویژه استان فارس تلاش بیشتری صوت گرفته و توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان فارس بعد از تحقیق به این نتیجه رسیدیم که مردم نیاز بسیاری به مشاوره دارند از اینرو مرکز مشاوره انس با فطرت را راه اندازی کردیم و خوشبختانه مورد استقبال مردم به ویژه افرادی که از دین دور بودند قرار گرفت.

استاد حوزه با بیان اینکه شیراز سومین شهر اهلبیت(ع) در کشور است، گفت: شهر شیراز متدین کم ندارد ولی وضعیتی که در کوچه و خیابانهای آن وجود دارد مطلوب نیست، تهاجم فرهنگی در شیراز نسبت به سایر استانها بیشتر وجود دارد و باید در این زمینه کار کرد.

وی تأکید کرد: استان فارس یک شبکه تلویزیونی بیست و چهار ساعته دارد ولی در آن نسبت به انجام فعالیت‏های فرهنگی اقدامات خوبی صورت نگرفته است، رسانهها باید در ترویج مسائل فرهنگی تلاش کرده و با نهادهای فرهنگی همکاری لازم را داشته باشند.

حجتالاسلام تجرد با اشاره به اینکه در شیراز برای نخستین بار کمیته ویژهای برای شوراهای شهر تشکیل شده است، بیان داشت: در استان فارس نسبت به مباحث سیاسی کارهای مطلوبی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین مسافرت مسؤولان کشور به این استان خوب است از اینرو کارهای عمرانی خوبی در تمام زمینهها صورت گرفته است./993/پ202/پ

ارسال نظرات