۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۶۵۹۶۵

ائمه جمعه استان اردبیل هتک حرمت به مقدسات را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ‌ ائمه جمعه و جماعات مناطق شیعی و سنی‌نشین هشتجین، عنبران و شهرهای همجوار اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کردند.
حجربن عدي

به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل، ائمه جمعه و جماعات مناطق شیعی و سنی‌نشین هشتجین، عنبران و شهرهای همجوار اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کرده و اعلام داشتند با وحدت جهان اسلام فرقه ضاله وهابیت زمین‌گیر می‌شود.


در بیانیه مشترکی که ائمه جمعه شیعی و سنی منطقه هشتجین، عنبران و نمین صادر کردند، با تاکید بر وحدت مسلمانان و هوشیاری و مراقبت آنها از توطئه‌های دشمنان اعلام شده است استکبار خبیث تلاش می‌کند تا به هر شکل ممکن وحدت جهان اسلام را به هم بزند.

 

امام جمعه منطقه سنی‌نشین هشتجین در بیانیه‌ای که به صورت مشترک با سایر علما صادر کردند با محکوم کردن نبش قبر صحابه پاک رسول‌الله حجربن عدی به دست سخیف‌ترین فرقه متولد شده در جهان اسلام وهابیت و سلفی‌ها، این حرکت ددمنشانه آنها را نشان روشنی در مخالفت با سیره پاک رسول‌الله و ائمه اطهار قلمداد کردند و از امت اسلامی خواستند مراقب چنین توطئه‌های شومی باشند.

 

میر رسول رجبی‌نیا و حاج شیخ حکمت‌الله رمضانی در بیانیه مشترک خود از حجربن عدی به عنوان صحابه پاک و مقدس رسول‌الله و یار حضرت علی (ع) نام بردند که قلبشان محل نزول وحی الهی و اندیشه آنها یگانه برای امت واحد و تلاش برای همدلی بیشتر و همراهی حقیقی بوده است.

 

در بیانیه علما و روحانیان شیعه و سنی منطقه آمده است: آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با همراهی وابستگان منطقه‌ای خود قطر، عربستان و ترکیه سعی کردند خشم مسلمانان را علیه خود برانگیزند و با اعمال اهریمنی و شیطانی خود عمق نفرت و کینه خود را به مسلمانان و عالم اسلام نشان دهند که در برابر چنین بداخلاقی‌ها و بی‌حرمتی‌ها، حفظ وحدت سپر اصلی در برابر شکستن توطئه‌های دشمنان است.


همچنین حجت‌الاسلام یاور مرادی امام جمعه سنی‌نشین عنبران نیز با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن حرکت سخیف دشمنان اسلام در اهانت به مقدسات و یاران برگزیده رسول‌الله و حضرت علی (ع) اعلام کرد: ما اسنادی معتبر در دست داریم که نشان می‌دهد حجربن عدی از صادق‌ترین یاران و پاک‌ترین صحابه رسول خدا و حضرت علی (ع) بوده که با گذشت 1400 سال همچنان مورد احترام و توجه مسلمانان بوده است.

 

وی با تاکید بر اهمیت پاسداشت ارزش‌های متعالی اسلام اهانت‌کنندگان را انسان‌های کم عقل خطاب کرده و از امت اسلامی خواسته در برابر خطر انحرافی وهابیت و همچنین سلفی‌ها ایستادگی کنند./935/پ203/ب

ارسال نظرات