۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۶۵۹۷۷

المپیاد علمی طلاب استان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ المپیاد علمی مدارس علمیه استان زنجان با حضور بیش از 500 طلبه صبح امروز به صورت همزمان برگزار شد.
المپياد علمي طلاب

حجت الاسلام محرم‌علی خلفی، معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه استان زنجان صبح امروز به صورت همزمان در تمامی حوزه های امتحانی استان برگزار شد.


وی با بیان این‌که نفرات برتر به المپیاد کشوری طلاب اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: بیش از 500 طلبه در تمامی پایه های تحصیلی در این آزمون بزرگ علمی شرکت کردند که سعی می شود تا اواخر هفته آینده نتایج آزمون اطلاع رسانی شود، ضمن این‌که از برگزیدگان المپیاد نیز تجلیل خواهد شد.


معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان با بیان این‌که موضوعات بخش آموزشی المپیاد متون درسی فقه، اصول، ادبیات عرب، منطق، عقاید و احکام و معارف بوده است، افزود: این المپیاد با هدف ارزیابی دقیق‌تر استعداد و وضعیت علمی طلاب، از تمامی کتاب‌های درسی پایه های تحصیلی برگزار شد.


حجت الاسلام خلفی با اشاره به این‌که ارتقای سطح کیفی آموزش، بهره‌مندی از اساتید مجرب و دارای حکم و آموزش های پژوهش‌محور از دیگر اهداف برگزاری این آزمون بزرگ علمی بوده است، گفت: المپیاد علمی حوزه‌های علمیه استان با هدف شناسایی و حمایت از طلاب مستعد، ایجاد شوق و انگیزه مطالعه میان طلاب، شناسایی و حمایت از طلاب مستعد برگزار شد.


وی با بیان این‌که به دنبال زمینه‌سازی برای ایجاد روحیه اعتماد به نفس طلاب و همراه‌سازی آموزش و پژوهش در رقابت علمی هستیم، تصریح کرد: ارتباط فعال و اثر بخش مدارس علمیه با یکدیگر، جلب مشارکت اساتید، طلاب و فضلای حوزه در فرآیند شناسایی نقاط ضعف و قوت مدارس علمیه در عرصه آموزش و پژوهش و سنجش توان علمی طلاب از دیگر اهداف این المپیاد است.


معاون آموزشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان با اشاره به این‌که برگزاری چنین المپیادهای علمی در طول سال در تقویت بنیه علمی، گسترش فرهنگ مطالعه و پژوهش بسیار موثر است، گفت: ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس علمیه شهرستانی همواره مسأله ای مهم در سیاست های آموزشی این مرکز بوده است./9351/پ202/ب

ارسال نظرات