۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۶۶۰۴۰

توهین به مقدسات دینی نیرنگ صهیونیست است

خبرگزاری رسا ـ روحانیان شرق مازندران امروز همگام با عامه مردم با حضور در راهپیمایی محکومیت توهین به ساحت حجر بن عدی، این حرکت را بیانگر حیله و نیرنگ صهیونیست دانستند.
توهین به مقدسات دینی نیرنگ صهیونیست است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شرق مازندران، علما، روحانیت، ائمه جمعه شرق مازندران امروز همگام با اقشار مختلف مردم با حضور در راهپیمایی محکومیت توهین به ساحت حجر بن عدی، این حرکت را بیانگر حیله و نیرنگ صهیونیست دانستند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اتاق فکر اهانت به صحابه پیامبر در رژیم صهیونیستی و آمریکا است

حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در حاشیه این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با محکوم کردن این فاجعه بیان داشت: تخریب، اهانت و نبش قبر آن بزرگوار اگرچه از سوی وهابیون جنایتکار صورت گرفته است، اما نحوه تخریب و اهانت به ساحت آن بزرگوار نشان از دست های پشت پرده ای می دهد که اتاق فکر آن در رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

 

وی ادامه داد: ما مسلمانان به هیچ وجه در برابر این توهین بی تفات نیستیم و با برگزاری راهپیمایی ها و صدرو اعلامیه و گزارش های متعدد، این حرکت بی شرمانه را محکوم می کنیم.

 

امام جمعه نکا:

اهانت به صحابه پیامبر با هیچ یک از معیارهای اسلامی سازگاری ندارد

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی امام جمعه نکا نیز در حاشیه برگزاری این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا گفت: حجربن عدی یکی از صحابی بزرگوار رسول الله(ص) بوده که مختص هیچ یک از مذاهب اسلامی نیست بلکه یکی از مقدسات همه مسلمانان جهان است.

 

وی اظهار داشت: حجربن عدی، امروز برای ارادت و عشق و علاقه به علی(ع) مورد توهین و بی رحمی دشمنان قرار گرفته است. 

 

به گفته امام جمعه نکا، نبش قبر یک مومن جایز نیست و نبش قبر شخصیت برجسته ای همچون حجربن عدی که عمری را با امام علی (ع) و امام حسن و امام حسین(ع) بوده است قابل بخشایش نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی بیان داشت: تخریب وحشیانه آرامگاه حجر بن عدی صحابی بزرگ پیغمبر اکرم (ص) و یار وفادار علی(ع)، که در برابر نظام طاغوتی بنی امیه قیام کرد، نه تنها با هیچ یک از معیارهای اسلامی هم خوانی ندارد، بلکه با معیارهای انسانی نیز سازگار نیست.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که دشمن حمله به مقدسات اسلام را آغاز کرده است سکوت جایز نیست و هر فرد مسلمانی باید در این رابطه وارد میدان شده و علیه این اقدام ددمنشانه اعتراض کند.

 

امام جمعه گلوگاه:

توهین به صحابی پیامبر رسوایی دشمنان را در پی خواهد داشت

حجت الاسلام حسین رستمی شاهرودی، امام جمعه گلوگاه نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه گفت: هتاکی به اماکن متبرکه توطئه دشمن برای تفرقه بین مسلمانان است.

 

وی یادآور شد: نبش قبر حجربن عدی و به آتش کشیدن مزار شریف جعفر طیار، قلب همه ارادتمندان رسول اکرم(ص) را به درد آورد و باعث شگفتی، تأثر و تأسف جامعه با وجدان بشری شد و این حرکت بی شرمانه بدون پاسخ نخواهد ماند و به زودی بر رسوایی های دشمنان اسلام افزوده خواهد شد.

 

به گفته امام جمعه گلوگاه، راهپیمایی امروز مردم ایران اسلامی در همه نقاط کشور پس از آیین دشمن‏شکن نماز جمعه مناطق و از طریق این کنگره بزرگ عبادی و سیاسی، بیانگر وحدت، یکپارچگی و همدلی مسلمانان است که باید در هر شرایطی حفظ شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه:

ولایت مداری مهم ترین عامل کینه توزی دشمنان به صحابی پیامبر است

حجت الاسلام  بشیر عالیشاه،  عضو شورای اسلامی شهر نکا نیز در این باره گفت: دشمن با ولایتمداری «حجربن عدی» مشکل دارد و گرنه وهابیت شعارشان شعار حمایت از صحابه پیامبر است.

 

وی ادامه داد: این صحابه پیامبر، یار و مددکار امام علی(ع) در جنگ های مختلف بوده و از ولایتمدارات راستین به مولا بوده و به همین دلیل دشمن تحمل این ولایتمداری عدی را نداشت و حتی به آرامگاه و قبر ایشان نیز رحم نکرد.

 

گفتنی است مردم مؤمن و همیشه در صحنه شرق مازندران همگام با ائمه جمعه، روحانیان و گروه های مختلف زن و مرد، با راهپیمایی امروز خود  اعتراض خود را نسبت به اهانت کنندگان به مقدسات و حرم حجر بن عدی از اصحاب پیامبر (ص) اعلام کردند.

 

راهپیمایان با سردادن شعارهایی این حرکت ناشایست فرقه وهابیون و سلفی ها را محکوم کردند و خواستار اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان شیعه و سنی جهان و مقابله مجامع جهانی و مسلمانان با این نوع حرکت ها شدند./950/پ202/ب

ارسال نظرات