۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۶۶۰۴۱
امام جمعه اردبیل:

منافع غرب و شیوخ عربی در ناامنی سوریه تعریف می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: منافع امروز غرب و شیوخ عربی در ناامنی سوریه تعریف می شود، کشورهای عربی شیخ نشین تعرض رژیم صهیونیستی به سوریه را فرصتی برای ثروت اندوزی برای خود قرار داده اند.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با تحلیل حوادث روزهای اخیر در سوریه اظهار داشت: سیاست های چندگانه غرب قبال ملت های مختلف نشان می دهد که حقوق بشر از دیدگاه آنان تنها به معنای تأمین منافع استکبار و استعمار است.

 

وی با انتقاد از سکوت مرگبار و ننگین کشورهای غربی و عربی در قبال تعرض نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه خاطرنشان کرد: شکست های تروریست های داخلی وابسته به غرب در سوریه تا جایی پیش رفته که رژیم صهیونیستی چاره ای جز حمله برای حمایت از شورشیان در جهت تأمین امنیت برای خود نداشته است.

 

وی ضمن محکوم کردن سکوت سران کشورهای عربی به ظاهر مسلمان منطقه ای تصریح کرد: سران این دولت ها همردیف آمریکا، و اسراییل و شریک جنایات نظام سلطه در منطقه هستند، چراکه مردم مظلوم سوریه را به دست وهابیان و گروه‌های تکفیری سپرده اند، در حقیقت دستان شیوخ مرتجع عربی منطقه به خون مردم بی گناه مسلمان آلوده است.

 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: افزون بر سکوت این کشورهای به ظاهر اسلامی، شاهد سکوت سازمان های بین المللی و مدافع حقوق بشر در برابر تعرض نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه بوده ایم، سؤال اینجاست که اگر سوریه به خاک اسرائیل حمله می کرد، آیا باز هم این کشورها و سازمان های به اصطلاح طرفدار حقوق بشر سکوت اختیار می کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این‌که تنها ایران، مصر، اردن و عراق تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرده اند، تصریح کرد: منافع امروز غرب و شیوخ عربی در ناامنی سوریه تعریف می شود، کشورهای عربی شیخ نشین این تعرض و نقض آشکار قوانین انسانی و اسلامی را فرصتی برای ثروت اندوزی برای خود قرار داده اند.

 

وی با بیان این‌که مردم سوریه زیر شدیدترین فجایع و فشارهای تروریستی گروه‌های تکفیری به سرکردگی آمریکا و نظام سلطه قرار دارند، اظهار داشت: فجایعی که امروز از سوی گروه‌های تکفیری با حمایت آشکار نظام سلطه در سوریه اتفاق می افتند، نشانه هایی برای تشخیص دوست از دشمن واقعی نظام اسلامی ایران است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به فتوای اخیر یکی از مفتیان وهابی مبنی بر کشتار شیعیان عراق و سوریه گفت: خداوند انتقام همه خون‌های به ناحق ریخته شده را از وهابیان خواهد گرفت چنانکه آنان را دچار اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیری کرده است، که نمونه آن نبش قبر حجر بن عدی از صحابه بزرگوار پیغمبر (ص) بوده است، در حقیقت آنان خود با دستان خود رسوایی‌شان را رقم زدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که نبش قبر از سوی تمامی ادیان و مذاهب به عنوان عملی شنیع و حرام شناخته می شود، گفت: نبش قبر افراد به خصوص اگر متعلق به اشخاص بزرگواری مانند صحابه حضرت رسول (ص) باشد، حرام است این هتک حرمت از سوی وهابیان آنان را رسوا خواهد کرد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تشریح اهداف فته های اخیر در سوریه گفت: هدف آنها راه اندازی جنگ مذهبی میان شیعیان و اهل سنت است، تا به خیال باطلشان، مسلمانان در مقابل هم قرار دهند، درحالی که آگاهی شیعیان و مسلمانان توطئه این گروه ضاله را خنثی کرده است./9352/پ201/ب

ارسال نظرات