۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۶۶۰۷۵
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

دانشگاهیان در انتخاب اصلح بیش از شخص به شاخص ها توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به این که از دانشگاهیان انتظار می رود بیش از شخص به شاخص توجه کنند، تأکید کرد: آن ها باید ملاک ها را برای مردم مشخص و معیارهای حق و باطل را به درستی تبیین کنند.
حجت الاسلام محمد محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ حجت الاسلام محمد محمدیان٬ رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ظهر امروز در دوازدهمین همایش «هم اندیشی دبیران و استادان دانشگاه های کشور» در محل هتل جم مشهد با بیان این که ضعف محتوایی در اجرای طرح هم اندیشی اساتید، کم و بیشتر ضعف روشی بوده است، ابراز داشت: برای رفع این مشکل باید طرح به شکل کارگاهی اجرا شده و از شکل استاد محوری خارج شود؛ از این رو افزون بر دانشجویان به اساتید نیز آموزش داده شود.

حجت الاسلام محمدیان با بیان این که دو سال از آغاز طرح دانش افزایی اساتید می گذرد، اظهار داشت: در بیشتر دانشگاه های کشور این طرح اجرایی شده است و نزدیک به یک سوم اساتید در این طرح شرکت کرده اند که امیدواریم با برطرف کردن ضعف ها مسیر را بهتر از گذشته طی کنیم.

وی در تشریح هدف برگزاری این دوره ها تصریح کرد: با توجه به این که پیام اصلی دین نشان دادن نقشه جامع هستی است و هم کلام خدا و هم فعل او مقدس است و همه علوم از فعل خدا سخن می گویند؛ بنابراین علمی که آن را تدریس می کنید، نقشه جامع هستی را ترسیم می کند و هدف شما آن خدمتی است که انبیا به بشر عرضه کردند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: خروجی اصلی این مباحث باید ایجاد رابطه قلبی باشد؛ از این رو  از اساتید انتظار می رود با توجه به این که انسان ها محبت را درک می کنند آن هم محبتی که برخاسته از علم باشد نه از زبان، تواضع خود را بیشتر کنند و برخوردهای عاطفی داشته باشند.

 نهاد نمایندگی ولی فقیه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند/ دانشگاهیان بیش از شخص به شاخص توجه کنند

حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: نظام اهتمام ویژه ای به انتخابات دارد چنان که در طول  34 سال گذشته با فراز و نشیب ها حتی در زمان بمباران دشمن، یک روز انتخابات تأخیر نیفتاده است.

وی با اشاره به این که از دانشگاهیان انتظار می رود بیش از شخص به شاخص توجه کنند، تأکید کرد: آن ها باید ملاک ها را برای مردم مشخص کنند و معیارهای حق و باطل را به درستی تبیین کنند.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: کاندیدای ریاست جمهوری افزون بر این که باید به اصل حکومت اسلامی و مبانی اسلامی معتقد باشد و اگر نظرش مخالف رأی ولی فقیه بود، از ایده خود برگردد، وظیفه دارد در برابر نظام سلطه مقاومت و در مقابل تهدیدها ایستادگی کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در انتخابات گذشته با این که سلیقه های مختلف وارد عرصه انتخابات شده و گاهی برخوردهایی وجود داشت اما نظام از مسیر اصلی خود خارج نشد و این مسأله نشان می دهد که حکومت ثابت کرده می تواند با سلیقه های مختلف کار کند.

 وی تأکید کرد: با توجه به این که نهاد، منتسب به آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب است و ما در نهاد حضور داریم از هیچ کاندیدا و حزب و گروهی حمایت نمی کنیم./930/پ202/غ

ارسال نظرات