۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۶۶۰۸۳
امام جمعه موقت بوشهر:

حضور گسترده در انتخابات پشتوانه اقتدار نظام است

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت بوشهر حضور گسترده در انتخابات را پشتوانه اقتدار نظام دانست و گفت: تجزیه، تکثر آرا، عدم انسجام و دشمنی های درونی از راه های رسیدن دشمنان به اهداف پلیدش هستند.
حجت الاسلام حسين دشتي ، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با بیان اینکه حضور آگاهانه در صحنه سیاسی سبب ایجاد حماسه سیاسی و خنثی شدن ترفندهای دشمنان می شود‌، افزود: شناسایی و آشنایی با ترفندهای دشمنان ما را برای ایجاد حماسه سیاسی آماده می کند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه قدرت و اقتدار ملی تنها در گرو داشتن ابزار آلات و تجهیزات پیشرفته نظامی نیست، گفت: حضور در صحنه‌های گوناگون نه تنها سبب نشان دادن اقتدار نظام می شود، بلکه توطئه‌های دشمنان نظام را نیز خنثی می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه داشتن آگاهی و بصیرت در صحنه سیاسی را از ضرورت های ایجاد حماسه سیاسی دانست و با بیان این که حضور میلیونی در روز انتخابات سبب ایجاد حماسه خواهد شد، ابراز داشت: این موضوع نظام را از نظر امنیتی بیمه خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، اظهار داشت: حضور در انتخابات، نقطه برجسته حماسه سیاسی است؛ از این رو مردم نشان داده اند که هرگاه مسأله موجودیت نظام است، در صحنه حاضر شده اند.

حجت الاسلام دشتی ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و توصیه به حضور حداکثری را از جمله وظایف آحاد گوناگون مردم برشمرد و ادامه داد: باید مسأله انتخابات با هدف ایجاد آگاهی و بصیرت و رسیدن به شاخص ها به عنوان یک گفتمان در جامعه مطرح شود.

خطیب جمعه بوشهر همچنین حضور مردم در انتخابات را به عنوان پشتوانه نظام خواند و گفت: تجزیه، تکثرآرا، عدم انسجام و دشمنی های درونی از راه های رسیدن دشمنان به اهداف خود هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به در پیش بودن سه ماهه بهار عبادت و بندگی بیان داشت: در آستانه این ماه‌های پرفضیلت باید خود را برای ورود به این ایام آماده کرده تا بتوانیم از فضائل این ایام بهره ببریم.

وی درباره مسأله جسارت به قبرحجر بن عدی، از اصحاب پیامبر گرامی اسلام و از یاران امیر مؤمنان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کج فهمی در مسائل دینی جامعه اسلامی را به شدت تهدید می کند؛ از این رو کج فهمی وهابیان به عنوان ابزار سوء استفاده دشمنان برای دشمنی با اسلام تبدیل شده است.

 حجت الاسلام دشتی اهانت به مقدسات مسلمانان را سبب ناراحتی شدید مسلمانان به‌ویژه شیعیان دانست و تصریح کرد: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب فرمودند باید موضوع توهین به مقدسات دینی را جدی گرفته و نسبت به اعمال دشمنان واکنش نشان دهیم.

امام جمعه موقت بوشهر در پایان با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری اگر مسلمانان، این گونه اهانت و توهین ها را محکوم نکنند، نسبت به حرم مطهر نبی مکرم اسلام هم توهین خواهد شد، ابراز داشت: شیعیان و مسلمانان به ندای رهبری لبیک می گویند و این اقدامات خصمانه را محکوم می کنند./9459/پ202/غ

 

ارسال نظرات