۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۶۶۱۱۲
امام جمعه نکا:

تربیت دینی اولویت فعالیت‎های آموزش و پرورش باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: پرورش و توجه به امور دینی و اعتقادی دانش آموزان باید اولویت کار فرهنگیان باشد و معلمی که دغدغه پرورش ندارد، معلم مفیدی نیست.
 امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا، جمعه شب در آیین نکوداشت مقام معلم اظهار داشت: مؤمنان واقعی افرادی هستند که عهد و امانت خود را به درستی حفظ کنند و اکنون دانش آموزان امانتی بزرگ در دستان مربیان و معلمان هستند.

 

وی با بیان این که امروز  دشمنان با استفاده از ماهواره، تلفن همراه و اینترنت بمباران فرهنگی را علیه نظام دینی آغاز کرده است، افزود: باید مراقب باشیم و از این فضاها فرزندان و دانش آموزان را دور نگه داشته و روح و جان آنان را با ارزش های دینی و اعتقادی عجین کنیم.

 

امام جمعه نکا بیان داشت: معلمی که دغدغه پرورش ندارد، معلم مفیدی نیست و تربیت باید همگام با تعلیم در مدارس مورد توجه قرار گیرد تا پیشرفت همه جانبه حاصل شود.

 

حجت الاسلام لایینی یادآور شد: خوشبختانه آموزش و پرورش در سال های اخیر با سند تحول بنیادین، روش مناسبی را در تربیت فرزندان این مرز و بوم پیش گرفته است که امیدواریم استمرار داشته باشد.

 

وی گفت: تعلیم بدون تربیت در جامعه ضایعه است و به همین دلیل تربیت باید همگام با تعلیم در مدارس مورد توجه قرار گیرد تا پیشرفت همه جانبه حاصل شود.

 

امام جمعه نکا ادامه داد: آموزش و پرورش باید به عنوان نهادی کارآمد دارای خروجی مناسب فرهنگی و تربیتی باشد و به مسأله تربیت توجه ویژه اعمال شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی، یادآور شد: معلم امانتداری است که انسان امانت او است یعنی خداوند انسان را به خود انسان سپرده است و به همین دلیل باید در تربیت انسان از سوی معلمان توجه ویژه اعمال شود.

 

وی گفت: توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده‌ای بهتر برای کشور است، زیرا هرجا به آموزش توجهی شده، موجبات پیشرفت، عمران و آبادانی نیز فراهم شده است.

 

امام جمعه نکا در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات تصریح کرد: مردم هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی با حضور پرشور و حداکثری خود در این انتخابات و گزینش فرد اصلح بار دیگر دشمنان این مرز و بوم را ناکام خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: دشمن در مراحل مختلف این انقلاب با تهدیدها و تحریم های فراوان وارد شده است و تهدیدها و تحریم‌ ها هیچ گونه خللی در اراده مستحکم مردم ولایتمدار ایران در فتح قله‌ های علمی نخواهد داشت و مردم امسال استوارتر و پر رنگ تر از گذشته در صحنه انتخابات حضور خواهند داشت. 

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: معلمان همراه با مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری را خلق و به دشمنان ثابت خواهند کرد که در پای منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و گوش به فرمان رهبری هستند./950/پ202/ب

ارسال نظرات