۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۶۱۱۴
مشروح ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در روز پایانی؛

یک رییس جمهور یک لشکر نامزد/ احمدی نژاد، هاشمی و مشایی هم آمدند

خبرگزاری رسا ـ با اتمام مهلت پنج روزه ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری،‌ 686 نفر که در بین آنان شخصیت های برجسته سیاسی نیز حضور دارند، کاندیداتوری خود را برای حضور در عرصه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری اعلام کردند.
ستاد انتخابات كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در حالی شروع شد که تا پایان روز چهارم 366 نفر ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهور دوره یازدهم کرد‌ه‌اند که 12 نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند و مسؤولین ستاد انتخابات کشور اعلام کرده اند که این مهلت تمدید نخواهد شد.
 
ـ در آغازین ساعات روز پنجم داود احمدی نژاد برادر رییس جمهور فعلی برای ثبت نام به ستاد انتخابات در تالار بزرگ کشور مراجعه کرد.
 
ـ در ساعت 8:30 دقیقه روز شنبه جواد اطاعت از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مسؤولین ستاد انتخابات دولت اصلاحات برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد.
 
ثبت نام قالیباف و اظهارات وی
 
ـ محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در ساعت 8:50 به همراه حسین مظفر دبیر ائتلاف پیشرفت وارد ستاد انتخابات کشور شد.
 
ـ جواد اطاعت با حضور در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه شورای اصلاح طلبان در شامگاه شنبه به منظور اجماع درباره کاندیداهای اصلاحات خبر داد.
 
ـ قالیباف نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: من جزو آنهایی نیستم که بعد بگویم قانون نقص دارد، من از روز اول قانون اساسی را اجرا می کنم و نمی گذارم برای سال های آخر که بگویم قانون اساسی نقص دارد.
 
ـ قالیباف با بیان این که جریان انحرافی در شهرداری راه ندارد گفت: من مرد پروژه های نیمه تمام نیستم و در پایان مسؤولیتم هیچ پروژه ای در تهران نیمه تمام نخواهد ماند.
 
نام نویسی حجت الاسلام ابوترابی فرد
 
ـ حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی، عضو جامعه روحانیت مبارز در ساعت 10 برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.
 
ابوترابی فرد مشورت با رییس جمهور برای نامزدی در انتخابات را تکذیب کرد
 
ـ حجت الاسلام ابوترابی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در دولت یازدهم یک تصمیم که مورد حمایت نخبگان سیاسی و کارشناسان خبره امین نباشد اتخاذ نخواهد شد، دولت یازدهم باید دولت پاسخگو به تمام معنا باشد.
 
 ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با نظر رهبر معظم انقلاب برای تبیین نامه ای که درباره آقای مشایی ارسال داشتند، بعد از آن که زمان اجرای نامه به تعویق افتاد ماموریت اعلام آن را یافتم.
 
ـ وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عملکرد دولتش نسبت به حصر کاندیداهای انتخابات 88 گفت: درباره حصر رهبر معظم انقلاب با یک نگاه مبتنی بر حکمت و درایت و با نگاه به ارتقای سطح وحدت ملی تصمیم گرفتند، چهره های رادیکالی هم بودند که نظرات مخالفی داشتند و این مدیریت مقام معظم رهبری است که فضای آرام بر کشور حکمفرما است، ان شالله با گام برداشتن در راستای نگاه رهبری بتوانم به وظیفه ام عمل کنم.
 
ـ حجت الاسلام ابوترابی مشورتش با رییس جمهور برای نامزدی انتخابات را تکذیب کرد و گفت درباره نظر دولت برای کاندیداتوری ام خبری به من نرسیده است.
 
وزیر مستعفی دولت نهم هم آمد
 
ـ پرویز کاظمی از وزرای مستعفی دولت نهم در ساعت 10:30 پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ادعاها و ایجاد امیدهایی که در آغاز و ابتدای دولت نهم رخ داد نقطه قوت رییس جمهور فعلی و عدم تناسب خروجی ها و برآیندهای تلاش شبانه روزی از نقاط ضعف دولت وی است.
 
ـ زاهدی عضو هیات اجرایی انتخابات در ساعت 11:15 دقیقه از ستاد انتخاباتی کشور بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: این که شرایط یکسانی برای ثبت نام همه نامزدها اعم از با نام و نشان ها و بی نام و نشان ها فراهم شده است نقطه مثبتی است و بنا بر گزارشات عملکرد ستاد مورد رضایت است.
 
ثبت نام علی اکبر جوانفکر
 
ـ علی اکبر جوانفکر در ساعت 11:35 دقیقه به همراه همسرش برای ثبت نام در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد.
جوانفکر پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دوره 6ماهه زندان را قبول نداشتم و الان هم قبول ندارم اما تابع قانون هستم و همه باید از قانون تبعیت کنند.
 
 ـ وی با اشاره به سوال خبرنگاران از نامزدها درباره قانون مداری اظهار داشت: این سوال فقط متوجه نامزدها نشود، متوجه دستگاه‌های زیربط هم هست و حتی شورای نگهبان هم باید بر اساس قانون رفتار کند.
 
ـ جوانفکر گفت: اگر شورای نگهبان براساس قانون به سوابق بنده نگاه کند حتما تایید صلاحیت می شوم اما اگر تایید صلاحیت نشوم از اعضای شورای نگهبان درخواست می‌کنم که علتش را به افکار عمومی اعلام کند و مطمئنا اعتراض نخواهم داشت.
 
ـ مدیرعامل سابق خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: این که من به همراه همسرم آمده‌ام هیچ ربطی به نحوه حضور میرحسین موسوی در انتخابات 88 ندارد.
 
ـ وی گفت: یازده سال امین رهبری بودم و الان خودم را در قد و قواره‌ای می‌دانم که همنشین رهبری باشم.
 
ـ جوانفکر با بیان این‌که جریان انحرافی وجود خارجی ندارد گفت: اگر به استناد هواداری از جریان انحرافی کسی را رد صلاحیت کنند غیر قانونی است، کجا جریان انحرافی به اثبات رسیده و در کدام محکمه جریان انحرافی انحلال پیدا کرده است؟
 
علی آبادی ثبت نام نکرده برگشت
 محمدعلی آبادی رییس کمیته ملی المپیک ساعت30/12در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شد، اما به دلیل نقص مدارک موفق به ثبت نام نشد و برگشت.
ثبت نام ابراهیم اصغرزاده
 
ـ ابراهیم اصغرزاده از اعزای حزب اعتماد ملی در ساعت 11:55 دقیقه برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد و الیاس حضرتی وی را همراهی می‌کرد.
 
ـ اصغرزاده گفت: آمده‌ام تا اصلاح طلبان را نمایندگی کنم و طابع پروتکل شورای اصلاح طلبان هستم.
 
ـ اصغرزاده پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: دولت مانند یک بچه لوس بابایی که دستش را در جیب پدرش می کند تمام نظام مالی و اقتصادی کشور را فدای تصمیم های آنی خودش کرده است.

 ـ وی با بیان این که نقدینگی از زمان احمدشاه تا پایان دولت خاتمی 70 هزار میلیارد تومان بوده است گفت: الان نقدینگی بیش از 470 هزار میلیارد تومان است که برای جامعه خطرناک است و بازگشت اصلاح طلبان به قدرت از این زاویه ضروری است.
 
ـ رییس نخستین دوره شورای شهر تهران اظهار داشت: اگر خاتمی و هاشمی به این کاروان بپیوندند در کنارشان هستم و اگر نیایند و اصلاح طلبان اجماع کنند در کنارشان هستم اما اگر اجماعی نشود تا پایان راه ایستاده ام.

ـ اصغرزاده گفت: شرایط بسیار بدی را قبل از دولت خاتمی داشتیم ولی سیاست های دولت خاتمی و دیپلماسی قوی آن ما را به سطح بالای جهانی رساند.
 
به نظر شورای نگهبان احترام می گذارم، اما معتقدم صلاحیت های لازم را دارم
 ـ وی گفت: به نتیجه ای که از شورای نگهبان بیرون بیاید احترام می گذارم اما معتقدم صلاحیت لازم را دارم.

ـ این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان این که اگر از کروبی و موسوی امروز هم پرسیده شود می گویند در انتخابات شرکت کنید اظهار داشت: رییس جمهور رییس جمهوری است و سازمان اداری کشور در اختیار اوست و میتواند با همکاری قوه قضاییه برای حصرها و زندانیان شرایط بهتری را ایجاد کند.

 ـ اصغرزاده گفت: دولت احمدی نژاد فرقه گرا است و یک نظریه جدیدی راجع به امام زمان ارائه می کند، نمی شود دولت یک گفتمان جدیدی خلق کند و دین را ابزاری به کار بگیرد.

ثبت نام 455 نفر تا ساعت 13 روز پایانی 
 ـ حسنعلی نوری، مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مجموع ثبت نام کنندگان در روز پایانی تا ساعت 13 امروز 89 نفر است که با احتساب ثبت نام کنندگان روزهای گذشته تا این ساعت مجوع ثبت نام کنندگان 455 نفر است.
 
مهلت ثبت نام تمدید نمی شود
ـ وی افزود: مهلت ثبت نام قابل تمدید نیست داوطلبان می بایست تا ساعت 18 امروز برای ثبت نام مراجعه کنند.
 
ثبت نام مسعود پزشکیان
ـ مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نماینده مجلس هشتم در ساعت 14:30 برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرد.

ـ پزشکیان گفت: اگر آیت الله هاشمی رفسنجانی نامزد شود به نفع هاشمی کنار می روم اما از آمدن یا نیامدن آیت الله خبر ندارم.
 
ثبت نام دکتر ولایتی
ـ دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل راس ساعت 14:30 به همراهی حسین مظفر دبیر ائتلاف پیشرفت برای ثبت نام در انتخابات حضور پیدا کرد.
 
ثبت نام سید احمد کاشانی
 ـ سید احمد کاشانی فرزند کوچک آیت الله کاشانی در ساعت 14:30 برای نامزدی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و با حضور در جمع خبرنگاران گفت:شعارم اجرای قانون اساسی است و معتقدم تا به حال قانون اساسی اجرا نشده است.

 ـ وی افزود: این که صداوسیما نامزدها را به نامزد مطرح و غیر مطرح تقسیم می کند غیرقانونی است و درست نیست که عده ای را بیاورند جلوی دوربین به مردم معرفی کنند اما این بیش از چهارصد نفر را کسی نشناسد.

 ـ کاشانی با بیان این که 4 نفری که در انتخابات 88 تایید شدند کارنامه روشنی نداشتد گفت: این که از نامزدهای این دوره پرسیده می شود آیا به نظر شورای نگهبان تمکین می کنید به دلیل وقایع 88 است و باید از کسانی که بین آن همه ثبت نام کننده فقط آن 4 نفر را تایید کردند باید بپرسیم چرا فقط آنها را تایید کردند.
 
 ـ پزشکیان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به صورت مستقل امده ام اما دیدگاه و اعتقادم این است که برای رسیدن به اهداف حتما باید اصلاحات کنیم.

 ـ وزیر بهداشت دولت اصلاحات درباره حضور هاشمی و هاتمی در عرصه ریاست جمهوری گفت: آنهایی که راه را رفته اند و اشتباهاتی داشته اند اگر تقوا داشته باشند می توانند از آن تجربه استفاده کنند و راه را درست تر از کسانی بروند که تازه می خواهند راه را شروع کنند.

 ـ پزشکیان افزود: کسی را ستاره دار نمی بینم، اگر کسی ستاره دار است باید به دادگاه و زندان برود و اگر بیرون زندان است باید حق زندگی کردن و رشد داشته باشد.

 ـ این نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری علت مشکلات اقتصادی را عدم حرکت بر مبنای علم دانست و گفت: اگر بدون در نظر گرفتن جناح ها از کارشناسان و کاردانان استفاده کنیم این مساله خیلی ساده تر قابل حل است، مشکل مملکت مارا علم و دانش حل می کند.
 
ـ ولایتی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران دولت خود را دولت متمم نامید و گفت: در کشور ما اصل ملت است و دولت فرع ان است، محور ملت است و دولت نقش متمم و خدمتگزار آن را دارد.

 ـ نامزد ائتلاف پیشرفت «متدین بودن اعضای دولت» «تجربه» «متخصص بودن اعضای کابینه» «معتدل بودن» و «مشورت پذیری» را از ویژگیهای دولتش دانست و گفت: آمده ام تا در پرتو آموزه های امام و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب همه همت خود را برای صیانت از منافع ملت ایران و سربلندی ایران و ایرانی در همه عرصه ها به کار بندم.

 ـ ولایتی با بیان این که تجربه و تخصص اینجانب در حوزه سیاست خارجی است گفت: بسیاری از صاحب نظران در حوزه های اقتصاد و سیاست بر این باورند که ساماندهی به سیاست خارجی افزون بر آن که توجه به یکی از اصلی ترین مولفه های امنیت ملی است همچینین می تواند به حل پاره ای از مشکلات اقتصادی داخلی موثر افتد.
 
ـ ولایتی گفت: بر میثاق ائتلاف اصولگرایان پایبند هستیم و هرسه ثبت نام کردیم تا از بیشترین ظرفیت تبلیغاتی استفاده کنیم و در تا آخرین لحظات آرا را می سنجیم
 
ثبت نام منوچهر متکی
 ـ منوچهر متکی از نامزدهای ائتلاف اکثریت اصولگرایان در ساعت 15:22 دقیقه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در تالار بزرگ کشور حضور پیدا کرد، این در حالی است که اعلام شده بود فقط حجت الاسلام ابوترابی فرد از ائتلاف اکثریت اصولگرایان برای نامزدی ثبت نام خواهد کرد.
 
ـ ولایتی افزود: در آینده خبرهای بیشتری از ائتلاف اصولگرایان خواهید شنید.
 
ثبت نام رامین مهمانپرست
ـ رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه در ساعت 15:45 اقدام به ثبت نام برای نامزدی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری کرد.
 
ثبت نام محمد شریعتمداری
ـ محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت اصلاحات در حالی در ساعت 15:50 برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در تالار بزرگ کشور حاضر شد که اعضای خانواده وی از همسر و بچه تا نوه شیرخواره وی را همراهی می کردند.
 
ـ متکی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران درباره حضور دو نفر از نامزدهای ائتلاف اکثریت اصولگرایان که بر خلاف توافقات قبلی بود گفت: زمان قاضی خوبی است و تاریخ قضاوت می کند.

 ـ متکی اظهار داشت: تصمیم سازی بر اساس اتفاق آرا و خروجی بر اساس نظرسنجی دو محور مهم ائتلاف بود و من بر اساس این دو محور امروز برای ثبت نام حضور پیدا کردم.
 
ثبت نام سعید جلیلی
 ـ در حالی که کمتر از دو ساعت به پایان زمان ثبت نام فرصت باقی است سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت بدون هیچ همراهی در ساعت 16:10 در ستاد ثبت نام انتخابات کشور حاضر شد و برای ثبت نام یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد.
 
ـ شریعتمداری پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران اعلام داشت: تا آخرین لحظات مهلت ثبت نام منتظر بودم که آیت الله هاشمی رفسنجانی و یا حجت الاسلام خاتمی در انتخابات شرکت کنند اما اکنون که دیدم نیامدند وظیفه دانستم که برای ثبت نام اقدام کنم.

 ـ وی گفت: علیرغم صراحت مقام معظم رهبری بر حضور سلایق و اندیشه های گوناگون در طول مسیر شاهد برخی کج خلقی ها بودیم که شاید عدم حضور هاشمی و خاتمی و ناطق نوری را بتوان نتیجه اینگونه اقدامات دانست.
 
ـ در حالی که کمتر از 90 دقیقه تا پایان مهلت ثبت نام باقیمانده و شایعه امدن مشایی و هاشمی بیشتر می شود عده ای از جوانان طرفدار اصلاحات در برابر تالار بزرگ کشور تجمع کرده و شعار زنده باد اصلاحات سر می دهند، این افراد در زمان ورود سعید جلیلی به ستاد ثبت نام نیز وی را نوکر احمدی نژاد خواندند و علیه او شعار دادند.

 ـ گفتنی است صف کشیدن داوطلبان ثبت نام در انتخابات در مقابل درب ستاد نیز به این ازدحام افزوده است.
 
ثبت نام خلیلیان
ـ خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی در ساعت 16:30 برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد. 
 
 ـ شریعمتداری گفت: رفع حصر خانگی موسوی و کروبی در اختیار مسؤولین قضایی است اما اگر رییس جمهور شوم به عنوان رییس قوه مجریه تمام تلاش خود را برای ایجاد هماهنگی بین قوا برای رفع این مشکل بکنم.

 ـ وزیر بازرگانی دولت اصلاحات گفت: اگر در آخرین لحظات هم آقایان هاشمی و خاتمی بیایند کنار خواهم رفت.

 ـ میهمانپرست پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران گفت: راه برون رفت از فشارها و مشکلات ناشی از فشارهای خارجی نمایش اقتدار کشور است و اگر به دنبال این هستیم که رفتار ظالمانه و تحریم ها علیه کشور ما برطرف شود راهش این است که از نقطه اقتدار وارد مذاکره شویم.

 ـ سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ارتباط تحولات خارجی و منطقه ای با مسائل داخلی گفت: برای مدیریت مسائل داخلی نمی توان بدون اطلاع و تجربه بین المللی وارد عرصه شد.

 ـ حجج اسلام  امیری فر و شریف زاده برای استقبال از مشایی در ستاد انتخابات کشور حضور بهم رساندند.
 
ـ قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا برای ثبت نام یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در تالار بزرگ کشور حضور پیدا کرده است.
 
ـ محمدزاده معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت 17:35 به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده و دلیل حضور خودرا ثبت نام برای ریاست جمهوری ذکر کرد.
 
ـ با نزدیک شدن یکی از نامزدها به ستاد ثبت نام جمعیت مقابل تالار بزرگ کشور به سمت وی هجوم بردند گمانه زنی ها احتمال از حضور هاشمی یا مشایی خبر می دهد.
 
 ثبت نام هاشمی رفسنجانی
ـ هاشمی رفسجانی در ساعت 17:45 دقیقه وارد ستاد ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.
 
ـ هاشمی قبل از ورود به محل ثبت نام از ماشین خود پیاده شده به سمت درب تالار وزارت کشور رفت و برای جمعیت تجمع کننده دستی تکان داد.
 
ـ رییس مجمع تشخیص بر خلاف دیگر چهره های معروف بدون این که در نشست خبری حاضر شود، ستاد انتخابات وزارت کشور را ترک کرد.
 
ـ در حالی که هاشمی رفسنجانی برای شرکت در کنفرانس خبری حاضر نشد و برادرش دقایقی در جمع خبرنگاران سخن گفت.
 
مشایی در ستاد انتخابات
ـ احمدی نژاد رییس جمهور نیز با همراهی اسفندیار رحیم مشایی ضمن حضور در محل ستاد انتخابات کشور از روند ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری بازدید کرد.

ـ مشایی و احمدی نژاد هم اکنون در سالن کنفرانس خبری ستاد انتخابات حاضر شدند.
 
جنجال پس از نشست خبری مشایی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مستقر در ستاد انتخابات، پس از اتمام گفت وگوی مشایی با خبرنگاران، قدیری ابیانه که خود از نامزدهای انتخابات است پشت میکرفون ها رفت و گفت می خواهم مطلبی را راجع به مجسمه های مستهجنی که به دستور آقای مشایی در نمایشگاه آثار تاریخی ایران در مکزیک به نمایش گذاشته شد، صحبت کنم.
 
وی افزود: من تصاویری از این مجسمه ها را امروز به شورای نگهبان تحویل داده ام.
 
در این لحظه یکی از حامیان و هواداران مشایی به سمت قدیری ابیانه هجوم برد و میکروفون و لوگوهای رسانه های تلوزیونی، تصویری و نوشتاری را به سمت پایین پرتاب کرد.
 
درگیری بین خبرنگاران
بعد از خروج مشایی از ستاد انتخابات وزارت کشور شماری از افراد که به اسم خبرنگار در سالن حضور داشتند و فاقد کارت خبرنگاری هم بودند و از مشایی حمایت می کردند، با برخی از خبرنگاران خبرگزاری ها درگیری لفظی پیدا کردند که در نهایت مسؤولان وزارت کشور خبرنگارانی دارای کارت طرف درگیری را به بیرون هدایت کردند.
 
یک لشکر نامزد برای ریاست جمهوری
 ـ مهندس مصطفی محمدنجار وزیر کشور در پایان مهلت پنج روزه ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری،گزارش نهایی و تفصیلی از ثبت نام  686 داوطلب طی این پنچ روز  را اعلام کرد.
 
96درصد ثبت نام کنندگان مرد هستند
بنا بر این گزارش وزیر کشور اعلام کرد: از تعداد 686 نفر، 656 یعنی 96 درصد ثبت‌نام شدگان، مرد و 30 نفر یعنی 4 درصد از ثبت‌نام شدگان از بانوان هستند.
 
جوان ترین نامزد با 19 سال و مسن ترین کاندیدا 87 سال دارد
محمدنجار خاطرنشان کرد: از این تعداد 539 نفر متاهل و 147 نفر مجردند؛ جوانترین نامزد 19 ساله و مسن ترین نامزد هم 87 ساله هستند.

وی درباره ترکیب تحصیلی نامزدها نیز گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان برای نامزدی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 89 نفر یعنی 12 درصد دکترا ؛ 153 نفر یعنی 22 درصد فوق لیسانس؛ 212 نفر معادل 31 درصد لیسانس؛ 4 نفر معادل 1 درصد حوزوی؛ 52 نفر معادل 8 درصد فوق دیپلم؛ 116 نفر معادل 17 درصد دیپلم و 60 نفر معادل 9 درصد زیر دیپلم دارند.

وزیر کشور افزود: در قانون انتخابات یک فصل به نام فصل تبلیغات وجود دارد که نامزدها باید مطابق زمان و مقرارتی که در این فصل پیش بینی شده، نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

وی مدت زمان بررسی  صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان را 5 روز عنوان  و تاکید کرد: که این زمان به مدت 5 روز دیگر نیز قابل تمدید است که پس از 10 روز و ارسال نتایج، ما هم اسامی را برابر قانون اعلام میکنیم که پس از آن تبلیغات آغاز می شود.
/959/ز501/ج
ارسال نظرات