۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۶۶۲۱۱

وقتی علم هم اسراییل را تحریم می کند

خبرگزاری رسا ـ استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان شناس انگلیسی، که از مفاخر قرن حاضر دنیای علم است، به رییس جمهور اسرائیل در خصوص شرکت در کنفرانس علمی، در بیت المقدس نه گفت.
وقتی علم هم اسراییل را تحریم می کند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی انگلیس در خبری گفت:  فیزیکدان و کیهان شناس برجسته بریتانیایی، دعوت رییس جمهور اسرائیل برای شرکت در کنفرانسی در بیت المقدس را رد کرده است.

 پروفسور استیون هاوکینگ گفته که برای حمایت از تحریم فرهنگی و دانشگاهی علیه اسرائیل این کار را کرده است.

گفتنی است گروهی از دانشمندان جهان به همراه استیون هاوکینگ، دانشمند برجسته انگلیسی، که از مفاخر قرن حاضر دنیای علم است؛ اعلام کرده اند که در اعتراض به بدرفتاری صهیونیستها با فلسطینی ها، در کنفرانس سالانه ای که به میزبانی شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی برگزار می شود، شرکت نخواهند کرد.


غاده کرمی، نویسنده فلسطینی در خصوص بدرفتاری رژیم صهیونیستی با دانشمندان و دانشجویان فلسطینی گفت: دانشمندان فلسطینی به طور مکرر از سفرهای خارجی منع می شوند و از شرکت در کنفرانس های علمی باز می مانند.


وی همچنین ادامه داد: بعضی از آنها بازداشت می شوند، دانشگاه های آنها بسته می شوند و دانشجویان در برخی موارد حتی نمی توانند به دلیل وجود پست های ایست و بازرسی اسرائیلی ها بر سر کلاس درس حاضر شوند.

لازم به ذکر است که کمپین تحریم دانشگاه های رژیم صهیونیستی از تصمیم این فیزیکدان مشهور انگلیسی حمایت کرده است./1415/9161/خ

ارسال نظرات