۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۶۶۲۸۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ افزایش تعداد موقوفات آذربایجان غربی، ثبت 131 موسسه قرآنی در استان و احداث دو باب خانه عالم روستایی در ماکو عناوین اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی، اسماعیل خیری، مسؤول دارالقرآن‌های این استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی 131 موسسه قرآن دارد که 98 مؤسسه آن در روستاها مشغول به فعالیت هستند.

وی تربیت معلم‌های قرآن و آموزش قرائت و حفظ قرآن را حوزه فعالیت مؤسسات قرآنی خواند و گفت: مؤسسات قرآنی استان در دو سطح سه و پنج ساله در استان فعالیت می کنند.

مسؤول دارالقرآن‌های آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره اعطای مدرک قرآنی به حافظان قرآن کریم افزود: هشتمین دوره اعطای مدرک قرآنی به حافظان قرآن کریم با حضور 36 نفر از حافظان کل تا پنج جزء قرآن در مرکز قرآنی خیرالنسا ارومیه برگزار شد.

افزایش تعداد موقوفات آذربایجان غربی

آرش رضاپور، معاون امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تعداد موقوفات آذربایجان غربی پنج هزار و 593 فقره است.

معاون امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: ارزش کل موقوفات منفعتی استان بیش از 500 میلیارد تومان است.

رضاپور با بیان این که سال گذشته با ثبت 44 وقف جدید تعداد موقوفات به پنج هزار و 584 فقره رسید، اظهار داشت: امسال نیز 9 مورد وقف جدید از سوی واقفان خیر اندیش استان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: وقف های استان در زمینه های تجاری، مسکونی، زراعی، اداری و صنعتی به ثبت رسیده اند.

رضاپور وقف 462 متر زمین جهت احداث مسجد و مغازه در خوی، 7 هزار و 687 متر مربع زمین زراعی در شوط و 900 متر مربع زمین زراعی در بوکان را از شاخص ترین وقف های ثبت شده در سال جاری خواند.

وی در پایان گفت: در سال جاری شهرستان خوی با ثبت چهار موقوفه پیشگام ثبت موقوفات جدید در استان است.

ساخت دو باب خانه عالم روستایی در شهرستان ماکو

احمد صبوری، کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ماکو با اعلام این خبر افزود: احداث دو باب خانه عالم روستایی در روستاهای دانالوی بزرگ و قره خاج این شهرستان به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

وی  تصریح کرد: ساخت این خانه های عالم با هماهنگی تبلیغات اسلامی و بسیج سازندگی سپاه آغاز شد که پس از پایان در اختیار این اداره قرار می گیرد.

صبوری گفت: در آینده با استقرار روحانی، مردم این روستاها از فیوضات معنوی و مسائل شرعی و دینی بهره مند خواهند شد./936/د101/غ

ارسال نظرات