۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۶۶۲۹۴

دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی هدف جریان‎های تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ مدرس دانشگاه و مراکز علمی ارومیه گفت: وهابیون در اهانت و هتک حرمت مقدسات دینی سعی در دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی در منطقه دارند تا جریان های منطقه را به سود ابرقدرتهای جهانی تمام کنند.
حجر بن عدي

 حجتالاسلام مهدی ولی زاده، مدرس دانشگاه و مراکز علمی ارومیه در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: فرقه ضاله وهابیت دست نشانده آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و با توجه به این که این سه مثلث خبیث از وحدت مسمانان عصبانی هستند، تلاش گسترده‌ ای را در راستای خدشه‌دار کردن وحدت و اتحاد مسلمانان انجام می‌ دهند.

 

وی افزود: نبش قبر حجر بن عدی در سوریه از سوی وهابیت جای بسی تامل و تفکر دارد چراکه در سایر نقاط دنیا نیز صحابی پیامبر مقبره دارند در حالی که وهابیون این اعمال زشت را از سوریه آغاز کرده‌ اند.

 

وی با اشاره به کشتار بی‌ رحمانه ملت سوریه از سوی گروه‌های تروریستی و قدرت‌ های استکبار که تنها به فکر منافع خود هستند، اظهار کرد: با توجه به این که ملت و دولت کشورمان همواره در کنار ملت و دولت سوریه قرار دارند بنابراین با انجام اعمالی همچون حمله به مظاهر اسلامی خواهان انحراف اذهان ملت ایران از مسائل سوریه هستند.

 

حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به این که نبش قبر نه تنها در دین مبین اسلام بلکه در تمامی ادیان و مذاهب حرام است، اظهارکرد: وهابیون با این عمل ناپسند چهره زشت خود را به نمایش گذاشته و نشان داده‌اند که تا چه میزان مخالف اسلام ناب هستند و با اسلام با ولایت دشمنی دارند.

 

مدرس دانشگاه و مراکز علمی ارومیه اظهار داشت: فرقه ضاله وهابیت اگر توان داشته باشند حتی به حرم نبوی و قبور عتبات عالیات نیز رحم نکرده و آنجا را نیز ویران می‌ کنند اما چون این جرئت را ندارند، از قبر حجر بن عدی آغاز کرده‌ اند چون می‌خواهند واکنش مسلمانان را نسبت به این قضایا ارزیابی کنند.

 

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خویش فرمودند باید تمام مسلمانان اعتراض خود را تا محکومیت کامل اقدامات وهابی‌ ها انجام دهند، اگر امروز وهابی ‌ها احساس کنند که مسلمانان در مقابل نبش قبر صحابی پیامبر(ص) بی ‌توجه هستند، به تدریج فکر نابودی مقبره حضرت محمد(ص) را در سر می‌پرورانند.

 

حجت الاسلام ولی‌زاده تاکیدکرد: وهابیت برای انحراف ملت ایران از ولایت‌ مداری و آشفته ساختن اوضاع کشور سوریه برنامه‌ها و نقشه‌های شوم بسیاری دارند که شاید بزرگترین آنها ایجاد تفرقه و اختلافات مذهبی بین اهل تشیع و تسنن باشد.

 

مدرس دانشگاه و مراکز علمی ارومیه، تاکیدکرد: به‌طور حتم وهابی‌ ها به اهداف شوم خود نمی‌رسند که این خود موجب افزایش وحدت مسلمین می شود چراکه این اقدام وهابیون حتی اعتراض عربستانی ها را هم که به مسائل سوریه بی‌توجه بودند، به دنبال داشت./936/ت303/ب

ارسال نظرات