۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۶۶۳۷۳
رییس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم:

همزمانی برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با انتخابات سبب کاهش بداخلاقی‌ انتخاباتی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : ایجاد فضای معطر قرآنی در جامعه می تواند سبب کاهش بد اخلاقی های انتخاباتی و سیاسی در سطح جامعه شود.
انس با قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری و اطلاع رسانی سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در نشست هم اندیشی پیشکسوتان، استادان، قاریان و داوران مسابقات قرآنی کشور طی سخنانی با تأکید بر این که مسابقات بین المللی قرآن کریم متعلق به نظام و شهداء است گفت : هر مقدار تلاش کنیم این برنامه با شکوه و با عظمت و در شأن و منزلت قرآن کریم برگزار شود اجر و پاداش معنوی خود را خواهیم گرفت زیرا این کار متعلق به خدا و قرآن است.


وی ادامه داد : شما پیشکسوتان و اساتید قرآنی هر آنچه در توان دارید برای قرآن به صحنه بیاورید چرا که این توفیق همیشه نصیب ما نخواهد شد.


رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با استقبال از پیشنهادها ، انتقادات و ایده های پیشکسوتان و اساتید قرآنی برای اصلاح برنامه ها در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات بین المللی قرآن کریم ، اظهار کرد : سازمان اوقاف و مسئولان برگزار کننده این مسابقات تمام توانشان را برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه بزرگ گذاشته اند .


رئیس ستاد عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد : مادر همه عرصه ها آماده پذیرش نظرات و دیدگاه ها و انتقاد ها در ابعاد فنی و تخصصی هستیم تا سطح این رویداد جهانی ارتقاء یابد.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف وامور خیریه با اشاره به این که نباید به وضعیت موجود راضی شویم ، گفت : تأکید مقام معظم رهبری بر این است که ببینید دشمن چقدر کار می کند هم اکنون ، دشمن میلیارد ها ریال خرج می کند و لشکر عظیم رسانه ای دارد که بسیار خطر ناک است زیرا باورها و اعتقادات و ایمان جوانان را با مخاطبان بیشمار خود بمباران می کند و هم اکنون همه ما و خانواده های ما تحت بمباران رسانه ای دشمن هستیم .


حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود : اگر بخواهیم جوانانمان را حفظ کنیم نباید به حداقل ها اکتفا کنیم باید از ظرفیت بالای قرآن که بیش از اینهاست استفاده کنیم.


وی همچنین به نقاط قوت و ضعف مسابقات بین المللی قرآن کریم در دوره های گذشته اشاره کرد و گفت : حداقل انتظار ما حضور میلیونی مردم در مسابقات سراسری قرآن کریم است که در این راستا باید از جاذبه های زیبای قرآنی برای گردهم آوردن اقشار مختلف مردم بر سر سفره قرآن بهره ببریم.


رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه وظیفه جامعه قرآنی را در این زمینه مهم و اثر گذا
ر عنوان کرد و افزود : همه باید پای کار بیایند و نسبت به خطرات در کمین اسلام هوشیار باشند ، زیرا وهابیت و دشمنان اسلام اگر بتوانند، قرآن را هم نابود خواهند کرد بنابراین باید سفره قرآن را بگسترانیم تا مردم سر سفره این کتاب هدایت حاضر شوند.


حجت الاسلام و المسلمین محمدی تصریح کرد : درمقایسه با سالهای گذشته سطح مسابقات بسیار ارتقاء یافته است، اما نباید به این قانع باشیم بلکه باید قله ها را ببینیم کار زیاد است و برگزاری مسابقات بین المللی قله و اوج این
فعالیت هاست .وی همچنین یاد آور شد : دشمن به دنبال تضعیف برنامه های قرآنی است لذا همه فعالان قرآنی تلاش کنند مسابقات امسال با حضور گسترده اصحاب قرآنی و فعالان قرآنی سایر کشور های اسلامی با توجه به اوضاع منطقه پر رنگ تر و با عظمت تر برگزار شود.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به همزمانی مسابقات بین المللی قرآن با انتخابات ریاست جمهوری در کشور گفت : ایجاد فضای قرآنی در جامعه می تواند سبب کاهش بد اخلاقی های انتخاباتی و سیاسی در سطح جامعه شود.


حجت الاسلام و المسلمین محمدی به ضرورت مردمی شدن برنامه های قرآنی اشاره کرد و افزود: مسابقات قرآنی اوقاف در سطح استان ها به شکل مردمی برگزار می شود و این اقدام مبارکی است چرا که هرچه مردم را در فعالیت ها مشارکت بدهیم سطح کار ، فعالیت ها ارتقاء می یابد و مدیریت ها قوی تر می شود.وی در پایان ابراز امیدواری کرد : در سال حماسه سیاسی واقتصادی حماسه قرآنی نیز با برگزاری این رویداد مهم قرآنی در کشور شکل بگیرد./967/د102/س

ارسال نظرات