۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۶۶۳۷۴

پیروزی اسلام گرایان درپاکستان به مذاق غرب خوش نیامد

خبرگزاری رسا _ بی بی سی: در پاکستان نتایج رسمی انتخابات هنوز اعلام نشده است ولی نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ می گوید که برنده شده است و گفتگو با هم کاران حزبی اش را برای تشکیل کابینه شروع کرده است.
پیروزی اسلام گرایان درپاکستان به مذاق غرب خوش نیامد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری به بررسی نتیجه انتخابات پاکستان پرداخت و گفت: در پاکستان نتایج رسمی انتخابات هنوز اعلام نشده است ولی نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ می گوید که برنده شده است و گفتگو با هم کاران حزبی اش را برای تشکیل کابینه شروع کرده است.


انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان روز گذشته با حضور بیش از 60 درصد مردم و در میان تهدیدات و حملات گسترده گروه‌های تروریستی و طالبانی که توسط غرب حمایت مالی و نظامی می شوند در سراسر این کشور برگزار شد.


به نظر می رسد پیروزی اسلام گرایان در پاکستان زیاد به مذاق دولت های غربی خوش نیامده و برای کمرنگ کردن آن تلاش ریادی دارند تا جایی که بی بی سی در ادامه خبر مدعی شد، البته نتایج رسمی و کامل هنوز اعلام نشده است، و حزب آقای شریف اکثریت مطلق را بدست نیاورده است ... و نتایج غیر رسمی نشان می دهد که حزب آقای شریف ممکن است برای این کار به ائتلاف با احزاب دیگر نیاز داشته باشد.


گفتنی است نواز شریف  دوبار به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شده، اما هر بار از کار برکنار شد؛ بار اول به وسیله غلام اسحاق خان رئیس‌جمهور وقت و بار دوم از طریق کودتای نظامی
پرویز مشرف در سال 1999، وی رابطه خوب و حسنه ای با کشورمان دارد و پیشتر خواستار افزایش هر چه بیشتر تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان شده بود./1415/9161/خ
 

ارسال نظرات