۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۶۶۳۹۲
در قم برگزار شد؛

همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج

خبرگزاری رسا ـ هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
گردهمايي ائمه جماعات مساجد تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج استان قم با عنوان ولایتمداری و نقش ولایت فقیه در پیشبرد انقلاب اسلامی، عصر امروز به همت بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابی‌طالب‌(ع) در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم با اشاره به شرایط حساس پیش‌رو، نقش و جایگاه روحانیت را در این برهه، بسیار سنگین ارزیابی کرد و گفت: روحانیان مبلغ فرهنگ دینی، پیگیر حرکت حماسی هستند که ‌معنای عالم دین و حجت علی خلقه بودن، نیز حضور در همه صحنه‌ها است.
 
وی با بیان اینکه تمام دنیا، انقلاب اسلامی ایران را به نام روحانیت، سپاه و بسیج می‌شناسند، افزود: در فرهنگ دینی وقتی سخن از روحانیت مطرح می‌شود، یعنی عالمان دین و صاحبان علم و تقوا که توانایی الگو بودن را در جامعه اسلامی دارا هستند و اگر جاهلان و نااهلان حرکتی از روی نادانی نشان می‌دهند، می‌خروشند.
 
در ابتدای این مراسم، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رسالت روحانیت را هدایت علمی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی مردم عنوان و اظهار کرد: تقوا و اخلاص سرمایه روحانیت در وظیفه هدایتگری است که اگر انقلاب اسلامی پا گرفت، گسترش یافت و قلب‌ها را تسخیر کرد و جان‌ها را به هیجان درآورد، غیر از تقوای امام راحل نبود.
 
حجت‌الاسلام احمد واعظی با بیان اینکه بار هدایت معنوی و اخلاقی جامعه بر دوش روحانیت است، گفت: امسال پنجاهمین سال نهضت امام راحل است، این نظام اسلامی که تشکیل آن برآمده از روحانیت و حوزه‌های علمیه است، در عین شیرینی و احساس غروری که دست می‌دهد، بار سنگین مسؤولیت باید ما را به فکر فرو برد.
 
در بخش دیگری از این مراسم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب‌(ع) با بیان اینکه دشمنان نظام تمام امیدشان را بر انتخابات متمرکز کرده‌اند،‌تأکید رهبر معظم انقلاب را بر مشارکت حداکثری مردم مورد نظر قرار داد و به تبیین بخشی از سخنان ایشان که فرمودند در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار گرفته‌ایم، پرداخت.
 
وی افزود: دشمنان تلاش می‌کنند تا اینگونه وانمود کنند که یک انقلابی در تاریخ و در سال 57 اتفاق افتاد و دیگر تمام شد، می‌خواهند صحنه تقابل جبهه حق و باطل را اینگونه به نمایش بگذارند و متأسفانه افرادی در داخل به عنوان مهره‌های اثرگذار با گرفتن نواهای آنها کارسازی می‌کنند.
 
گفتنی است، در پایان هشتمین همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج استان قم که عصر یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، 9 تن از فرماندهان موفق حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج در برنامه‌های فرهنگی و معنوی مساجد و بسیج، تقدیر شدند. /920/پ202/ی
ارسال نظرات